معاون فرهنگی، گردشگری وصنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

صنایع خلاق، محور اجلاس معاونان و مدیران فرهنگی سازمان‌های مناطق آزاد

معاون فرهنگی، گردشگری وصنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی و گردشگری سازمان مناطق آزاد کشور با هدف توسعه مشارکت‌های اجتماعی در حوزه فرهنگ و گردشگری در منطقه آزاد ماکو برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدرضا رستمی با اشاره به اینکه محور اصلی این نشست صنایع خلاق است، افزود: موضوع خلاقیت در صنایع دستی، تولید و فرهنگ اسباب بازی در مناطق آزاد بررسی می‌شود که در این خصوص از توانمندی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز بهره‌مند می‌شویم.

رستمی گسترش همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را از دیگر موضوعات این نشست برشمرد و تصریح کرد: مرمت آثار تاریخی و توسعه گردشگری در مناطق آزاد بررسی می‌گردد.

معاون فرهنگی، گردشگری وصنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: بازدید از پروژه‌های گردشگری، آموزش و سلامت در کنار این نشست‌ها انجام می‌گردد و همچنین نیازهای مربوط به صنایع خلاق در مناطق آزاد بررسی و تصویب می‌شود.

شایان ذکر است، در طول روزهای برگزاری این نشست، دوره‌ها و جلسات تخصصی با حضور این اساتید در مواردی چون کسب و کارهای جدید، توسعه برند، گردشگری، اقتصاد هنر، صنایع خلاق، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها و موضوعات مرتبط برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شودف این نشست به صورت ادواری در مناطق آزاد کشور برگزار می‌شود.