صنعت گردشگری، یکی از محورهای اصلی توسعه جزیره قشم/ قشم قابلیت تبدیل شدن به هاب ورزش‌های هوایی و دریایی را دارد/ فرصت‌های ارزنده قشم، دلیل حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این جزیره

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، صنعت گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه در جزیره دانست و از آمادگی قشم برای جذب سرمایه در حوزه‌های مختلف شیلاتی، نفت، گاز و انرژی خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در جلسه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم که امروز سه‌شنبه […]

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، صنعت گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه در جزیره دانست و از آمادگی قشم برای جذب سرمایه در حوزه‌های مختلف شیلاتی، نفت، گاز و انرژی خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در جلسه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم که امروز سه‌شنبه (۲۷فروردین‌ماه) در محل سالن همایش‌های مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، اظهار داشت: جزیره قشم سالانه میزبان ۶میلیون گردشگر خارجی و داخلی می‌باشد.

وی با اشاره به مطالعات مشاوران خارجی در زمینه ظرفیت‌های قابل سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد افزود: قشم با داشتن تنها ژئوپارک جهانی عضو یونسکو در خاورمیانه، قابلیت تبدیل شدن به هاب ورزش‌های هوایی و دریایی، داشتن ۱۷میدان نفتی و سهم بالای تولید میگو و ماهی در قفس، همچنین ظرفیت تولید برق از آب دریا، توانایی جذب سرمایه در حوزه‌های متنوعی را داراست.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با محکوم کردن رفتارهای غیرانسانی آمریکا ادامه داد: آمریکا صاحب دنیا نیست و ما با برقراری ارتباطات دوستانه با کشورهای مختلف ثابت کرده‌ایم که توان مقابله با تحریم‌ها را داشته و همچنان در مسیر توسعه و رشد ماندگاریم.

وی از سرمایه‌گذاری کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه، چین و چندین کشور آسیایی در حوزه‌های مختلف صنعتی خبر داد و گفت: جزیره قشم با یک هزار کیلومتر وسعت که ۳۰۰کیلومتر آن محدوده منطقه آزاد و مابقی آن به همراه ۳۳کیلومتر جزیره هنگام، منطقه ویژه اقتصادی، یکی از مناطق هفتگانه ایران است که از قوانین خاصی در حوزه صادرات و واردات برخوردار است.

به گفته مومنی، این فرصت‌های ارزنده، موجب شده سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف جزیره اقدام به فعالیت اقتصادی نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر عنوان کرد: در حال حاضر یک پروژه سه میلیارد یورویی و دو پروژه چهار و هشت میلیارد دلاری توسط سرمایه‌گذاران خارجی در حال انجام است. همچنین سرمایه‌گذاران داخلی با ۲۴۵هزار میلیارد ریال در حوزه‌های پتروشیمی، شیلات و گردشگری قشم در حال فعالیت هستند.

وی بر موقعیت جزیره قشم به عنوان حساس‌ترین منطقه اقتصادی ایران تاکید کرد و بیان داشت:  روزانه ۲۰هزار بشکه نفت از قشم به سرزمین اصلی صادر می‌شود و پالایشگاه نفت فوق‌سنگین قشم با ظرفیت تولید سالانه ۳۵هزار تُن تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مومنی با تشریح مزیت‌های سرمایه‌گذاری در قشم افزود: در حوزه بانکرینگ ۷۵۰هزار تُن ظرفیت داریم که تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر ۵۰هزار تُن آن در حال استفاده است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت دو نیروگاه آب و برق همزمان با ظرفیت هر کدام ۵۰۰مگاوات تولید برق که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، خبر داد و گفت: سال گذشته نیروگاه ۱۰مگاواتی برق خورشیدی توسط کارشناسان ایتالیایی در قشم به بهره‌برداری رسید.

مومنی اذعان داشت: در حوزه شیلات دو هزار و ۵۰۰هکتار زمین به صنعت پرورش میگو اختصاص یافته و محصولات آنها به کشورهای چین، فرانسه و انگلیس صادر می‌شود.

وی ضمن دعوت نماینده ویتنام به همکاری در حوزه صنایع شیلاتی جزیره ادامه داد: قشم مجوز تولید ۸۰هزار تُن ماهی در قفس را در سال دارد و برای توسعه این صنعت، آماده جذب سرمایه‌گذار است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تقدیر از حضور سفرا و نمایندگان اقتصادی کشورهای حاضر در جلسه، اظهار امیدواری کرد بازدید از ظرفیت‌های گردشگری، شیلاتی، نفت، گاز و انرژی، به جلب مشارکت سرمایه‌گذاران این کشورها در حوزه‌های مختلف صنعتی جزیره منجر شود.

یادآور می‌شود، در این جلسه که به ریاست حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور معاونان این مجموعه در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، علاوه بر سفیر کشورمان در قطر و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس و قشم، سفرای کشورهای آفریقای جنوبی، قزاقستان و افغانستان و همچنین رایزن اقتصادی کشورهای اتریش، روسیه و ویتنام نیز حضور داشتند.