مدیرعامل منطقه آزاد قشم در دیدار با اعضای جامعه هتلداران قشم تاکید کرد:

ضرورت آمادگی جهت استقبال از گردشگران قشم در پساکرونا

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هتل‌ها، واحدهای اقامتی و فعالان حوزه گردشگری قشم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، مقدمات استقبال از گردشگران در دوران پساکرونا را آماده کنند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در دیدار با اعضای جامعه هتلداران قشم، اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در تمام نقاط کشور و توقف گردشگری و مسافرت موجب خسارت به بسیاری از فعالان حوزه گردشگری شده و منطقه آزاد قشم نیز از موارد مستثنی نیست؛ با این حال باید شرایط برای استقبال از گردشگران در دوران پساکرونا آماده شود.

وی ادامه داد: جامعه هتلداران و دیگر فعالان حوزه گردشگری جزیره قشم می‌توانند براساس شرایط فعلی و سناریوهایی که سازمان منطقه آزاد قشم برای دوره کرونا و پساکرونا طراحی کرده، با این سازمان همکاری داشته و طرح‌ها و پیشنهادات خود را ارائه نمایند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: در روزهایی که اقتصاد کشور همچنان درگیر اثرات منفی شیوع ویروس کرونا است، باید با برنامه‌ریزی، انتقال آموزش‌های لازم و حفظ استاندارد، فضایی مناسب در جهت ارتقاء جایگاه ملی و بین‌المللی هتل‌ها و اقامتگاه‌های قشم ایجاد کرد.

به گفته مومنی؛ با همفکری و همکاری بخش‌های مختلف منطقه آزاد قشم به ویژه بخش خصوصی، می‌توان برای جبران خسارت ناشی از بحران شیوع کرونا بر صنعت و اقتصاد فعالان گردشگری جزیره برنامه‌ریزی نمود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برخی تخفیف‌ها و معافیت‌ها برای واحدهای گردشگری فعال در قشم در نظر گرفته شده و با مذاکرات و رایزنی‌های انجام شده واحدهای مختلف امکان استفاده از اعتبارات و تسهیلات کم‌بهره پیش‌بینی شده از سوی دولت نیز برای فعالان حوزه اقتصادی و گردشگری جزیره فراهم شده است.

گفتنی است، در این نشست، اعضای انجمن هتلداران قشم نیز در این جلسه با اشاره به تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد هتلداری جزیره، پیشنهادات و نقطه نظرات خود را پیرامون عبور از این بحران آماده شدن برای حضور گردشگران در آینده مطرح کردند.