معاون رئيس‌جمهور تاکید کرد:

ضرورت اتصال راه‌آهن سراسری به بندر کاسپین تا پایان سال‌۹۹

با حضور معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار گيلان، مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي و مديران دستگاه‌هاي اجرايي، نشست ستاد اقتصاد مقاومتي با تمرکز بر پروژه راه‌آهن رشت، بندرکاسپين، انزلي در استانداري گيلان برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این نشست محمدباقر نوبخت با اشاره به ضرورت اتصال راه‌آهن سراسری تا پایان سال‌۹۹ به مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی گفت: باید تا پایان سال‌۹۹ خط ریلی از همه بنادر جنوبی به بندر کاسپین متصل شود، چراکه بخشی از تبادلات ما با کشورهای اوراسیا از این مسیرها و با خط کشتیرانی انجام می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به طرح خط راه‌آهن رشت-‌انزلی و رشت-آستارا از حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در آینده‌ای نزدیک در گیلان خبر داد و افزود: این کشور، شریک ایران در راه‌اندازی این خط ریلی است و با استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی می‌توان روابط تجاری با کشور‌های حاشیه خزر را تقویت کرد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به قراردادهای موجود کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت بی‌نظیر استفاده کرد و همه کالاهای تولیدی کشورمان از سال آینده از بنادر کاسپین و انزلی که در محدوده منطقه آزاد قرار دارند، به کشورهای اوراسیا انتقال یابد.

گفتنی است؛ پس از نشست ستاد اقتصاد مقاومتی، محمدولی روزبهان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به همراه نوبخت معاون رئیس جمهور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از پروژه را‌آهن رشت به بندر کاسپین بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های در دست اجرا از سوی پیمانکار پروژه و سازمان منطقه آزاد انزلی در بحث تملک اراضی قرار گرفتند.