مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

ضرورت ارتقاء سطح کیفی آموزش و رفع مشکلات فرهنگیان در جزیره کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و فرهنگیان جزیره، بر اهمیت ارتقاء سطح کیفی آموزش و رفع مشکلات فرهنگیان کیش تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز با بیان این که مشکلات امروز در حوزه آموزش و پرورش ناشی از ترک‌فعل‌ها و کم‌کاری‌ها در گذشته است، گفت: در دولت سیزدهم گام‌های موثری برای کاهش کمبودها و جبران ترک‌فعل‌ها و کم‌کاری‌های گذشته برداشته شده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با پیگیری و بررسی تیم مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش، افزایش فضای آموزشی مدارس، نوسازی و ساخت و سازها در دستورکار قرار گرفته و تا سال آینده مشکل کمبود فضای آموزشی طبق برنامه‌ریزی حل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این‌که ظرف ۶ماه گذشته، ۲۰میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان برای آموزش و پرورش کیش هزینه شده است، اذعان نمود: در صورت دریافت مجوز قانونی از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به طور حتم در حوزه‌های مسکن، حقوق معلمان و رفع مشکلات معیشتی آنها اقدام خواهیم کرد.

کشاورز از واگذاری زمین و صدور پروانه رایگان جهت ساخت منازل سازمانی برای فرهگیان کیش خبر داد و گفت: با همفکری و تعامل سازنده وزارتخانه در این زمینه و ارائه راهکارهای موثر، این مهم تحقق می‌یابد.

وی بیان داشت: جزیره کیش از ۴راه مواصلاتی؛ تنها به مسیرهای دریایی و هوایی دسترسی دارد که مسیر هوایی انتخاب بسیاری از ساکنان است و هزینه‌های هنگفتی برای آنها به دنبال دارد؛ بنابراین در بودجه‌های پیشنهادی این امر نیز باید مورد‌توجه ویژه قرار گیرد.

کشاورز تاکید کرد: انتظار می‌رود آموزش و پرورش و وزارتخانه برای افزایش حقوق فرهنگیان با توجه به ضریب‌هایی که به هزینه‌های معیشت تعلق می‌گیرد، ارتقا سطح کیفی آموزش، تامین نیروی انسانی مجرب و کاهش کمبود تعداد معلمان، همکاری‌های لازم را با سازمان داشته باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش نیز افزایش تعداد مدارس با کمک خیرین و سرمایه‌گذاران مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی‌، بخش عمده بهسازی و نوسازی مدارس‌، کمک به معیشت فرهنگیان را در دستورکار دارد.

همچنین، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست گفت: مشکلات ناشی از وضعیت نامطلوب آموزش و پرورش کیش متوجه تعداد ۳۰هزار نفر از کیشوندان شده است.

یاسر شاه‌پیری تصریح کرد: ضروری است وزارت آموزش و پرورش نسبت به حل مشکلات در حوزه‌های کمبود تعداد ۲۰۰معلم، معیشتی و مسکن فرهنگیان، کلاس درس و فضای آموزش کیش اقدام کند‌‌‌.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این‌که بیش از ۱۰هزار دانش‌آموز در جزیره مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: برای رفع چالش‌های آموزش و پرورش کیش با همکاری وزارتخانه و سازمان باید راهکارهای عملی بررسی شود.

در ادامه، امام‌جمعه اهل تسنن کیش گفت: آموزش و پرورش نقش بسزایی در معرفی استعداد‌ها و ایجاد شرایط لازم برای شکوفایی دانش‌آموزان ایفا می‌کند.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به این‌که کیش در بسیاری از حوزه‌ها، الگوی سرآمد در سطح کشور است بیان داشت: با اهتمام ویژه و همکاری وزارت آموزش و پرورش به طور حتم می‌توانیم مشکلات پیش روی را رفع کنیم.

براساس این گزارش، در این نشست، تخصیص ساختمان آموزشی استثنایی، تعیین تکلیف کیفیت بخشی مدارس، تعیین تکلیف ساختار آموزش و پرورش کیش، رفع کمبود و به‌کارگیری نیروهای خدماتی در مدارس، ارائه راهکار برای توسعه افزایش نیروی انسانی و کاهش تراکم کلاس‌ها مطرح شد.

گفتنی است، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، محسن نظر‌پور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات، شیخ یعقوب شمس امام‌جمعه اهل تسنن کیش، حیدری‌راد رئیس آموزش و پرورش کیش به همراه جمعی از فرهنگیان جزیره و اصحاب رسانه در این جلسه حضور داشتند.

شایان ذکر است، جزیره کیش دارای بیش از ۱۰هزار دانش‌آموز است که در ۵۲مدرسه دولتی و خصوصی و ۴۰۰کلاس در حال تحصیل هستند و درحال حاضر نیاز به ساخت ۵۴ تا ۵۶کلاس دیگر و افزایش فضای آموزشی است.