مدیرعامل منطقه آزاد قشم در بازدید از اسکله‌های لافت و پل تصریح کرد:

ضرورت تسریع در ساماندهی مبادی ورودی جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه روند بازدیدهای هفتگی خود، با حضور جمعی از معاونان و مدیران این سازمان از وضعیت اسکله‌های لافت و پل بازدید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در این بازدید با بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای خدمات‌رسانی به مسافران در مبادی ورودی جزیره قشم، دستوراتی را با هدف تسهیل عبور و مرور و تردد گردشگران در مسیر اسکله های پهل و لافت صادر کرد.

وی در این بازدید، بر افزایش سرعت عمل برای تردد خودروها و انتقال به شناورهای ویژه حمل خودرو (لندینگ کرافت‌ها) و ورود مسافران به اسکله لافت در جزیره قشم تاکید کرد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم همچنین بر ساماندهی وضعیت گیت‌های ورودی و ساماندهی جایگاه‌های موجود برای ارائه خدمات بهتر به مسافرانی که قشم را به عنوان مقصد سفر خود برگزیده‌اند، تاکید نمود.

بهسازی و بهبود وضعیت آسفالت اسکله‌های لافت و پل و همین طور برنامه‌‌‌ریزی برای افزایش کیفیت خدمات و فضاسازی و همچنین ایجاد فضای سبز در این مبادی، دستورات دیگری بود که از سوی مدیرعامل منطقه آزاد قشم صادر شد.

در حال حاضر ۲۶شناور لندینگ کرافت در اسکله پهل و لافت مشغول خدمات‌رسانی در مبادی ورودی جزیره قشم هستند و با فعالیت شبانه‌روزی آنها در یک‌ مسیر رفت هزار دستگاه وسایل نقلیه شخصی و عمومی را از اسکله پهل بندر عباس وارد اسکله لافت در جزیره قشم می‌شوند.

همچنین در این بازدید عنوان شد که در راستای ساماندهی اسکله‌های مسافری قشم، عملیات لایروبی اسکله لافت انجام خواهد شد. با لایروبی این اسکله، ظرفیت پذیرش لندینگ کرافت‌های بیشتر به طور همزمان فراهم می‌شود و امکان تردد راحت‌تر برای مسافران و گردشگران علاقه‌مند به حضور در جزیره قشم با وسیله نقلیه شخصی فراهم می‌گردد.

با برنامه ریزی‌های صورت گرفته فعالیت اسکله‌های بنادر لافت و پهل بدون وقفه در حال انجام است و خدمات جابجایی خودرو بین این دو اسکله بدون هیچ مشکل و یا محدودیتی انجام می‌شود.