مشاور رئیس‌جمهور در بازدید از پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس قشم مطرح کرد:

ضرورت تسهیل اخذ مجوز و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان‌ در مناطق آزاد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بازدید از دو شرکت فناور واقع در پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس قشم، بر ضرورت تسهیل فرآیند اخذ مجوزها و توسعه محصولات صادرات واحدهای فناور و دانش‌بنیان در مناطق آزاد تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در این بازدید که با همراهی افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت؛ با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرکت  عمل‌آوری شهاب نقره‌ای قشم و شرکت تبسم ساحل قشم آشنا شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن استقبال از استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد با رویکرد ‌توسعه صادرات خدمات و محصولات، اظهار داشت: تسهیل صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان و عرضه محصولات تولید شده توسط این شرکت‌ها به بازارهای هدف خارجی، به کسب درآمد ارزی و بهبود وضعیت اقتصادی مناطق آزاد کمک می‌کند.

بر‌اساس این گزارش، حجت‌الله عبدالملکی به همراه افشار فتح الهی در بازدید از پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس قشم، از محل شرکت عمل‌آوری شهاب نقره‌ای قشم، تولیدکننده و بسته‌بندی انواع فرآورده‌های شیلاتی و شرکت تبسم ساحل قشم، تکثیر و پرورش ماهی‌های زینتی آب‌شور دیدن کرد.

گفتنی است، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفری یک‌روزه به جزیره قشم پس از بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی جزیره در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که از تاریخ سوم تا پنجم بهمن‌ماه در جزیره قشم برگزار می‌شود، شرکت کرد.