مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

ضرورت توجه به جایگاه ویژه مناطق آزاد در تدوین برنامه هفتم توسعه

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، خواستار توجه ویژه مسئولان به جایگاه مناطق آزاد و حمایت از عملکرد این مناطق در روند توسعه اقتصادی کشور شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، جعفر آهنگران در مراسم معارفه داریوش دلفانی مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در امور مجلس شورای اسلامی و یوسف انصاری مسئول پیگیری‌های ویژه این سازمان که با حضور جمعی از مشاوران، معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد، بر ضرورت توجه ویژه مسئولان به جایگاه مناطق آزاد و حمایت از عملکرداین مناطق با هدف توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد‌‌.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت مناطق آزاد کشور در سال‌های اخیر که موجب تثبیت جایگاه آنها در سطح ملی و منطقه‌ای شده است، گفت: جزایر کیش و قشم به دلیل محصور بودن و موقعیت جغرافیایی خاص می‌توانند بارسنگین توسعه مراودات تجاری و بازرگانی حوزه خلیج فارس را برعهده گرفته و این نقش موثر را به خوبی ایفا کنند. از مسئولان نیز انتظار می‌رود به این مناطق نگرشی خاص داشته و در روند تدوین برنامه هفتم توسعه با رویکرد ملی به پیشرفت همه‌جانبه این جزایرکمک کنند‌‌.

آهنگران به دستاوردهای سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه تامین منابع مالی برای اجرای طرح‌های عمرانی اشاره کرد و تصریح نمود: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و رسیدگی به طرح‌های معوق در جزیره کیش در مدت کوتاه باقی مانده تا پایان دولت، مهم‌ترین رویکرد در برنامه‌ها و عملکرد سازمان منطقه آزاد کیش است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین ارائه اطلاعات صحیح و به موقع به نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف ایجاد بستر مناسب برای تصمیم‌گیری‌های صحیح را عامل مهمی در رونق همه‌جانبه مناطق آزاد برشمرد و ابراز امیدواری کرد: مشاور جدید سازمان منطقه آزاد کیش در امور مجلس شورای اسلامی با تقویت تعاملات و پیگیری‌های مستمر زمینه حمایت گسترده از روند توسعه منطقه آزاد کیش به عنوان قطب گردشگری کشور را فراهم کند‌‌.

ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نیز تقویت ارتباطات و ارائه اطلاعات کامل از شرایط فعالیت در مناطق آزاد به قانونگذاران کشور را گامی اساسی در جهت تصویب قوانینی منطبق با وضعیت این مناطق و موثر در رفع چالش‌ها و حل مشکلات سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و هموطنان دانست و افزود: همکاری‌های گسترده با مراجع قانونگذاری و اطلاع‌رسانی درست، مهم‌ترین عامل در تصمیم‌سازی‌های اصولی و کمک به رشد همه‌جانبه مناطق آزاد کشور است‌‌.

همچنین، داریوش دلفانی مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در امور مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به تنوع فعالیت‌های اقتصادی، گردشگری و صنعتی در جزیره کیش و همچنین اهتمام مسئولان به رشد و توسعه منطقه آزاد کیش گفت: تلاش خواهیم کرد در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، موانع پیش روی فعالان اقتصادی و مشکلات ناشی از تسری برخی قوانین سرزمین اصلی به مناطق آزاد، در این جزیره زیبا برطرف شود تا افرادی که به شوق آبادانی کیش تلاش می‌کنند، با انگیزه‌ای مضاعف در مسیر رشد و تعالی این منطقه به حرکت ادامه دهند.

یوسف انصاری مسئول پیگیری‌های ویژه سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تاکید بر اینکه خدمت به هموطنان و تلاش برای سرافرازی نظام اسلامی مهم‌ترین اصول در پذیرش هر مسئولیتی است، اظهار داشت: با جدیت در پیگیری مسائل سازمان و ارائه خدمات به هموطنان عزتمند تلاش خواهیم کرد تا مسئولیت خود را در مسیر توسعه و پیشرفت جزیره کیش به انجام رسانیم.