حمیدرضا مومنی در دیدار با مدیر شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی قشم تاکید کرد‌:

ضرورت توجه به مدیریت مصرف و توزیع سوخت در جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: متولیان سوخت در جزیره قشم همراه با دستگاه‌های نظارتی و انتظامی باید توزیع سوخت را مدیریت کنند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در دیدار خسرو پورباقری مدیر شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی قشم افزود: مدیریت توزیع و مصرف سوخت برای پیشگیری از برخی سوء‌استفاده‌هایی که در جزیره رخ می‌دهد، همکاری مستقیم متولیان سوخت و دستگاه‌های نظارتی و انتظامی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اهمیت به اندازه مصرف و دریافت قانونی سوخت برای هر فرد و مجموعه، تصریح کرد: این موضوع باید توسط شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی قشم با همکاری دستگاه‌های ذیربط مدیریت شود و انتظار ما این است که هیچگونه تخطی در این خصوص صورت نگیرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین گفت: اکثر ارگان‌های قشم به علت آب و هوای خاص جزیره مصرف سوخت چندانی ندارند، سازمان منطقه آزاد قشم هم به عنوان یک سازمان حاکمیتی، خدمات ارائه می‌دهد و واحدهای مختلف سازمان مصرف سوخت ندارد.

بر اساس این گزارش، خسرو پورباقری مدیر شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی قشم هم در این دیدار با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این شرکت، تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی را در قشم حاصل یک کار جمعی در جزیره و تلاش‌های مجموعه کارکنان این شرکت دانست و گفت: از میان مصرف‌کنندگان عمده سوخت در جزیره، شناورها و قایق‌ها مشتریان اصلی ما هستند.

وی با اشاره به اینکه این مصرف‌کنندگان رضایت خودشان را از نحوه توزیع سوخت بارها اعلام کرده‌اند، یادآور شد: مجاری غیرمجاز سوخت مشکل اصلی ما است و ما هم به شدت نسبت به قاچاق سوخت حساس هستیم و همه تلاش‌مان نیز معطوف تامین نیازهای مصرف‌کنندگان واقعی سوخت در جزیره نمودیم.

همچنین در ابتدای این نشست، حسین رفیعی مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل و هادی نعیمیان مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم طی سخنان کوتاهی، از همکاری شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی قشم با سازمان منطقه آزاد قشم قدردانی کردند.

گفتنی است، در این نشست، محمد مهدی برنجی مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید و حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند.