مشاور رئیس‌جمهور در جمع فعالان فرهنگی منطقه آزاد ارس مطرح کرد:

ضرورت توسعه فرهنگی و ‌اجتماعی همگام با پیشرفت اقتصادی در مناطق آزاد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، عصر یکشنبه (6آذرماه) در نشست با فعالان فرهنگی منطقه آزاد ارس اظهار داشت: معتقدیم توسعه فرهنگی ذیل اقتصاد مقاومتی‌ است و اگر پیشرفت و توسعه فرهنگی-‌اجتماعی در مناطق آزاد اتفاق نیافتد، پیشرفت اقتصادی به هر میزان که باشد برای ما قابل قبول نیست؛ چراکه فرهنگ جهادی و تولید ملی دو رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است.‌

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی افزود: ارس، چهارمین مقصد ما در بازدید از مناطق آزاد کشور است. در مدت حضور در دبیرخانه شورایعالی دو مقوله فرهنگ و اقتصاد را در اولویت‌ قرار داده‌ایم و بر همین اساس، در سفر به مناطق، نشست با فعالان حوزه فرهنگی در رأس امور است تا هم دغدغه‌ها شنیده شود و هم راهکارها در راستای بهبود عملکرد ذیل اقتصاد مقاومتی موردتوجه قرار گیرد‌.

عبدالملکی با اشاره به اینکه پیشرفت اقتصادی منوط به اعتلای فرهنگی است، اظهار کرد: تمام بار فرهنگی انقلاب اسلامی بر دوش مردم و فعالین فرهنگی است، از این‌رو ضروری است فعالان فرهنگی منطقه در همه زمینه‌ها در کنار مسئولین بوده و ارائه راهکار نمایند تا برکات فرهنگی بیش از پیش شود.

براساس این گزارش، در این نشست تعدادی از فعالان فرهنگی منطقه آزاد ارس ازجمله جامعه هنری، فعالین حوزه رسانه، دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب، جوانان و… به بیان دغدغه‌های خود و ارائه راهکار پرداختند.

شایان ذکر است، افزایش بودجه فرهنگی منطقه آزاد ارس، تدوین برنامه فرهنگی و منسجم، نگاه ویژه به حوزه بهداشت و درمان و نیز نوسازی مدارس، توجه ویژه به مباحث آموزشی و فرهنگی دانش‌آموزان و نوجوانان و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت آنان ازجمله مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.

گفتنی است، حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، یکشنبه (۶آذرماه) به منظور بازدید از پروژه‌‌های عمرانی، کشاورزی و تولیدی به منطقه آزاد ارس سفر کرد.