سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش اظهار کرد:

ضرورت توسعه همه‌جانبه زیرساخت‌های شهری و گردشگری جزیره کیش

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش در دیدار با امام‌جمعه جزیره کیش با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای فرودگاه این جزیره، بر لزوم اهمیت توسعه همه‌جانبه زیرساخت‌های عمرانی به‌ویژه در حوزه زیرساخت‌های شهری کیش و گردشگری تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، عزت‌اله محمدی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز، با نوید این اقدام مهم و ارزشمند که هیچ طرح عمرانی نیمه‌تمامِ رها شده نداریم، گفت: توسعه همه‌جانبه لازمه توسعه و پیشرفت جزیره کیش است و این مهم باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با تحقق این مهم، در حوزه مختلف می‌توانیم اقدامات تاثیرگذاری برای ایجاد فضاهای ایده‌آل برای عموم ساکنان کیش و گردشگران انجام دهیم.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش، «توسعه پارکینگ هواپیما، باند پروازی و تامین سوخت موردنیاز فرودگاهی» را بر مبنای توسعه پایانه مسافری فرودگاه کیش برشمرد.

محمدی با بیان این که باند فرودگاه بین‌المللی کیش دارای چند شاخصه مهم است، افزود: این باند از نظر مشخصات فنی شامل، طول و عرض باند، تجهیزات مورد‌نیاز نصب شده در باند، جز نخستین باندهای استاندارد کشور است.

به گفته وی؛ این باند از قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای تا رده ایرباس‌۳۸۰ برخوردار است.

محمدی در رابطه با نصب سیستم روشنایی این باند که متفاوت با روشنایی فرودگاه‌های دیگر در سطح کشور است، گفت: با خریداری تجهیزاتی که در مرحله نصب است، این تجهیزات کمک شایان توجهی در هنگام فرود هواپیما و تامین ایمنی پرواز خواهد داشت.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش، ظرفیت دپو سوخت هواپیما را درحال حاضر حدود ۷۰۰هزار لیتر عنوان کرد و بیان داشت: این ظرفیت به چهار و نیم میلیون لیتر خواهد رسید که حدود ۵۰روز سوخت ترافیک فعلی را تامین می‌کند.

وی از دریافت مجوز «آسمان باز» در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با دریافت این مجوز در مرحله نخست سوخت‌رسانی به هواپیماهای باری و عبوری می‌توانیم بخشی از بازار شرکت‌هایی که در فرودگاه‌های همجوار برای سوخت‌گیری نشست و برخاست دارند، به خود اختصاص دهیم.

محمدی افزود: بندر چارک و بندر صیادی و بندر تجاری فعلی تحت مدیریت و راهبری این شرکت است.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش اذعان نمود: در حوزه امنیتی بندر، دوربین‌های مدار بسته تعبیه و درحال نصب است که تمام خدمات بنادر تحت خدمات پایش دوربین‌های مدار بسته قرار می‌گیرند.

به گفته وی؛ گام بعدی در هوشمند‌سازی خدمات بندری است و در تمام بخش‌ها سیستم «نوبت‌دهی خودرو، فروش بلیت شناورها، پرداخت‌ها و دریافت‌ها در حوزه مالی و انباری» اقدامات موثری آغاز شده که قبل از ۲۲بهمن بخش عمده‌ای از این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدی بیان داشت: نخستین بار طرح جامع بنادر به مرحله تصویب رسیده است به طوری که هر توسعه در بنادر براساس طرح جامع انجام خواهد شد.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش در پایان با اشاره به رویکردهای فرهنگی در اجرای طرح‌ها خاطرنشان کرد: اجرای هر پروژه‌ای مستلزم داشتن پیوست فرهنگی است و این موضوع مهم در دستورکار قرار گرفته است.

گفتنی است، در این دیدار برخی از معاونان و مدیران بخش‌های مختلف شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش حضور داشتند.