در نشست هم‌اندیشی معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بانوان هنرمند و کارآفرین کیش تاکید شد:

ضرورت راه‌اندازی مجمع خیرین و کلینیک خانواده در جزیره کیش

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور در دیدار با بانوان هنرمند و کارآفرین کیش، بر حمایت‌های ویژه از زنان سرپرست خانواده و همچنین آموزش زوج‌های جوان در بحث‌های مهارتی سبک زندگی به دور از شعارزدگی تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، انسیه خزعلی در دیدار با بانوان اقشار مختلف جزیره، خلا دادگاه خانواده را یکی از مسائل مهم کیش برشمرد و گفت: امیدوارم راه‌اندازی مجمع خیرین و کلینیک خانواده به عنوان یکی از برنامه‌های ضروری کیش در کوتاه‌مدت اجرایی گردد.

وی افزود: کلینیک خانواده باید در قالب مشاوره‌های حقوقی و در کنار آن روانشناسی باشد، تا نیاز خانواده‌های کیش در این زمینه‌ها را برطرف سازد.

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور اظهار داشت: اجرای بحث فرزند‌آوری به دلیل نبود بودجه و اعتبار لازم طبق مصوبات قانون، عملیاتی نشده است و امیدواریم سال آینده بحث بودجه در این زمینه بهبود یابد و امکان عملیاتی شدن بند‌های قانون جوانی جمعیت را اجرایی کنیم.

خزعلی اذعان نمود: درحال حاضر بسیاری از قوانین حامی زن و خانواده در کشور وجود دارد، اما برای اجرای آن خلاء اهرم‌های فشار و ضمانت‌های اجرایی وجود دارد؛ نیروهای اجرایی و وزارتخانه‌ها نیز باید ما را به عنوان بخش ستادی در اجرای موضوعات مدنظر برای زنان و خانواده یاری کنند.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف ما، رصد و ارزیابی میزان اجرای قانون است؛ بنابراین در سال گذشته تلاش کردیم تا برای همه استان‌ها اعتباراتی را از مسئولیت‌های اجتماعی، برنامه و بودجه و ارگان‌های مختلف درخصوص مسئله زنان فراهم کنیم.

گفتنی است، بررسی نیازهای زنان سرپرست خانوار، راه‌اندازی گردشگری و آموزش‌های آشپزی با بهره‌گیری از توان بانوان جزیره با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، پیگیری بیمه فعالان صنایع‌دستی، بررسی امکان ارائه تسهیلات به زنان کارآفرین و هنرمندان جزیره، اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش برای والدین درخصوص آموزش سبک زندگی و هویت دختران به صورت پایلوت در کیش و ایجاد پارک ویژه بانوان جزیره و در اولویت قرار دادن مسائل ورزشی زنان، از مسائل مهمی بود که در این نشست مطرح و بررسی شد.

شایان ذکر است، پیشنهاداتی همچون ایجاد اتحادیه‌های تعاونی در ارتباط با مشاغل تخصصی خاص با توجه به شرایط کیش، ترویج فرهنگ‌های زیست محیطی و آموزش‌های موردنیاز برای صیانت از محیط زیست جزیره، حمایت‌های ویژه از زنان سرپرست خانواده و زنان بدسرپرست، آموزش زوج‌های جوان و بحث‌های مهارتی سبک زندگی به دور از شعارزدگی برای ایجاد تحول در وضعیت زنان با پشتیبانی و تسهیل‌گری دولت، در دیدار انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بانوان جزیره کیش مطرح شد.