مشاور رئیس‌جمهور در آیین معارفه سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد:

ضرورت شفاف‌سازی‌، هوشمند و استانداردسازی فعالیت‌های مناطق آزاد کشور

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه شفاف‌سازی باید در راس امور مناطق آزاد باشد گفت: فعالیت‌های مناطق آزاد کشور در راستای پاسخگویی باید شفاف، هوشمند و استانداردسازی شوند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در آیین معارفه سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: مناطق آزاد در ایران به سازمان عمران تبدیل شده‌اند و بیشتر تمرکز و اهداف آنها به ایجاد زیرساخت‌ها در این مناطق متمرکز شده است.

وی با انتقاد از فروش زمین در مناطق آزاد افزود: با فروش زمین در مناطق آزاد و درآمدهای ناپایدار نمی‌توان این مناطق را اداره کرد؛ فروش زمین اشتباه بزرگی در قبال اداره مناطق خصوصا در منطقه آزاد اروند بود.

مومنی اذعان داشت: امروز انتظارات از مناطق آزاد زیاد است، اما امکانات کافی در اختیار این مناطق نیست؛ با درآمد ناپایدار نمی‌توان مناطق آزاد را اداره کرد و نیاز است مجلس نگرشی به قوانین مناطق آزاد داشته باشد.

مشاور رئیس‌جمهور بیان کرد: مناطق آزاد در وضعیت مطلوبی قدم برداشته‌اند و اقدام‌های توسعه‌ای در دولت تدبیر و امید در مناطق آزاد رشدی چشمگیر داشته و بسیاری از اقدامات در این مناطق برای نخستین بار در کشور رقم خورده است.

وی ادامه داد‌: اگر خواهان پیشرفت اهداف در مناطق آزاد هستیم، باید بسترهای آن نیز فراهم شود؛ چراکه با درآمدهای ناپایدار نمی‌توان کارهای توسعه‌ای را در مناطق آزاد کشور پیش برد‌‌.

مومنی گفت: ریل‌گذاری خدمت‌رسانی در دولت تدبیر و امید در مناطق آزاد به شیوه‌ای صحیح انجام شده است و در مدت باقی‌مانده از دولت دوازدهم در همان مسیر گام برمی‌داریم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار کرد: نمایندگان باید کمک کنند برخی از مشکلات ازجمله مالیات را در برنامه هفتم مرتفع نمایند؛ چراکه با این قوانین مناطق آزاد نمی‌توانند عملکرد مثبتی داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند باید حق مردم این منطقه را ادا کند و با شفاف‌سازی مردم ساکن در این منطقه آزاد باید از اقدامات صورت گرفته مطلع شوند.

مومنی بیان کرد: اگر تخلفی وجود نداشته باشد، هراس از شفاف‌سازی نیز وجود نخواهد داشت و تمامی مناطق باید اقدامات خود را برای مردم شفاف‌سازی کنند.

مومنی در ادامه افزود: در راستای شعار امسال برای تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی، مدیرانی با سه ویژگی سلامت، داشتن برنامه و اقتدار در شورایعالی و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب می‌شوند.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان با قدردانی از زحمات اسماعیل زمانی مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این مدیر در هشت سال گذشته با اقدامات اساسی باعث تحول در منطقه آزاد اروند شد و امیدواریم مدیر جدید در راستای پیشبرد اهداف و پیشرفت آبادانی منطقه گام بردارد.

گفتنی است، در این آیین که در سرسرای سازمان منطقه آزاد اروند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، «حسین گروسی» به عنوان سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند معرفی گردید

لازم به ذکر است، اسماعیل زمانی ۲۰مهرماه سال‌۹۲ به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.