در سومین نشست بررسی ظرفیت‌های اقتصادی قشم برای نقش‌آفرینی در تفاهم میان ایران و چین عنوان شد.

ضرورت طراحی و تدوین برنامه‌های قشم با نگاه بین‌المللی

سومین نشست بررسی ظرفیت‌های اقتصادی قشم برای نقش‌آفرینی در تفاهم میان ایران و چین با هدف بررسی تاثیرات این تفاهم‌نامه بر سیاستگذاری‌ها و آینده توسعه‌ای منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این نشست حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مشاوران، معاونان و مدیران این سازمان حضور داشتند.

این جلسه با سه دستورکار شامل؛ بررسی نقطه ‌نظرات مشاوران، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص تفاهم‌نامه ایران و چین، تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و آیین‌نامه اجرایی ماده‌۶۵ قانون احکام دائمی برگزار شد.

خوانش پیشنهادات مشاوران، معاونان و مدیران، تاثیر تفاهم‌نامه ایران و چین در برنامه هفتم و نقشی که کشور چین در اجرایی شدن این برنامه ممکن است داشته باشد، بررسی وجوه مشترک تفاهم‌نامه مذکور با پروژه «یک کمربند، یک راه»، مقایسه جایگاه دو کشور ایران و چین در حوزه‌های مختلف در سطح جهان بخشی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

توجه به موضوعاتی مانند مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی منطقه و تاثیراتی که این تفاهم‌نامه بر آنها خواهد داشت، از مواردی بود که مورد تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.

همچنین، بررسی مفاد آیین‌نامه اجرایی ماده‌۶۵ قانون احکام دائمی و مزایا و معایبی که در این آیین‌نامه برای مناطق آزاد و به ویژه منطقه آزاد قشم متصور است، نیز مبحث دیگری بود که توسط مشاوران، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.