ضرورت فراهم کردن امکانات اولیه زندگی در روستاهای پرجمعیت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: امکانات اولیه زندگی باید هر چه سریع‌تر در روستاهای پرجمعیت فراهم شود. به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا سلیمانی به همراه حسین عباسی فرماندار شهرستان ماکو و هیات همراه از روستاهای آداغان قوریشکاک، حصار و خرمن‌یری بازدید و از نزدیک مشکلات و مطالبات مردم را بررسی کردند که در […]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: امکانات اولیه زندگی باید هر چه سریع‌تر در روستاهای پرجمعیت فراهم شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا سلیمانی به همراه حسین عباسی فرماندار شهرستان ماکو و هیات همراه از روستاهای آداغان قوریشکاک، حصار و خرمن‌یری بازدید و از نزدیک مشکلات و مطالبات مردم را بررسی کردند که در این دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه روستاها مولد و شهرها بهره‌بردار هستند، بر لزوم تقویت این اصل توسط روستاییان تاکید کرد و افزود: توسعه پایدار روستایی گامی تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

سلیمانی با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت روستاها و تلاش برای رفع مشکلات آنها گفت: تجهیز امکانات اولیه زیست در روستاها باید هر چه زودتر در روستاهای پرجمعیت فراهم شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از مساعدت سازمان در زمینه کمک به گازرسانی روستاها با همکاری شرکت گاز خبر داد و افزود: کشوری که به کشورهای همسایه گاز صادر می‌کند، خود نباید از ارائه این نعمت خدادادی به مردمانش در مضیقه باشد.

سلیمانی گاز، آب شرب بهداشتی و راه را ازجمله زیرساخت‌های زندگی و جزء ضروریات عنوان کرد و گفت: کارگروهی تحت عنوان حل این مشکل حیاتی تشکیل شده است که با مسئولین مربوطه درمیان گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات مدرسه‌های روستاهای پرجمعیت، ضمن تاکید بر اینکه مشکلات روستای خرمن‌یری از سوی سازمان حل خواهد شد، از ساخت مدرسه ۹کلاسه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: با ساخت این مدرسه می‌توان ۱۵روستا را پوشش داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین ارائه وام‌های ۴ تا ۶درصدی را فرصتی بی‌نظیر در راستای ایجاد اشتغال برای روستاییان یاد کرد و گفت: متاسفانه به مرزنشینان از بعد امکانات رفاهی توجه کمی شده است.

بنا به این گزارش، در این دیدارها اهالی مردم روستاها بر نبود برق، نبود آب شرب سالم، نبود اینترنت، خراب بودن جاده‌ها و مسیرهای منتهی به روستا نبود درمانگاه و خانه بهداشت در روستا اشاره کردند و خواستار توجه ویژه دولت به این مطالبات شدند.