مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت:

ضرورت نگاه متوازن به توسعه اجتماعی-‌فرهنگی همزمان با توسعه اقتصادی در مناطق آزاد

در نشست مشترک رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی با مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی بر ایجاد نگاه متوازن مناطق آزاد به توسعه اجتماعی-‌فرهنگی همزمان با توسعه اقتصادی، تاکید شد‌‌.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد در این نشست گفت: باید در کنار توسعه اقتصادی، برای فقرزدایی و حل آسیب‌ها و شکاف‌های اجتماعی، کار شبانه‌روزی صورت گیرد.

وی افزود: با طراحی راهبردهای کنشگری بر مدار دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله) که به طور مکرر در «جلسات بررسی آسیب‌های اجتماعی» تاکید موکد فرمودند، ماموریت‌های جدید فرهنگی- اجتماعی برای مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور تعریف شده است.

مشاور رئیس‌جمهور اظهار کرد: نگاه متوازن در عرصه‌‌های اجتماعی و اقتصادی، برنامه‌ریزی منسجم، پیوسته و عدم‌نگاه مقطعی، به‌کارگیری توان و روحیه جهادی با عنایت به «سهل‌ و ممتنع» بودن مسائل اجتماعی، همچنین بهره‌گیری کامل از ظرفیت گروه‌های اثرگذار همچون ائمه جمعه و جماعات، مداحان، خطبا و طیف‌های مرجع جامعه است.

همچنین، احمد نادری رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از نگاه علمی، عملی و تلاش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در جهت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و تلاش برای حل مسائل اجتماعی در مناطق آزاد تقدیر و تشکر کرد‌.