در نشست هم‌اندیشی و همکاری اصناف، بسیج و سازمان منطقه آزاد قشم تاکید شد:

ضرورت همکاری همگانی با اصناف جهت رفع موانع کسب و تجارت در جزیره قشم

نشست هم‌اندیشی و همکاری اصناف، ناحیه مقاومت بسیج و سازمان منطقه آزاد قشم با حضور مدیران مجتمع‌های تجاری، فرماندهان سپاه و بسیج و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم به ریاست سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم هدف از برگزاری این نشست را همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی، سازمانی و انتظامی و نظامی با مدیران مجتمع‌های تجاری قشم در جهت رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق کسب و کار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران کرونا اعلام کرد.

هرمز امیری در تشریح موضوعات مطرح شده در این نشست که به ریاست فریدون فدایی دولت سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، گفت: مدیریت زمان بازگشایی مجتمع‌های تجاری با لحاظ کردن محدودیت‌های کرونایی، ایجاد مدیریت یکپارچه درون‌سازمانی در قشم و ضرورت برگزاری جلسه مشترک با روسای بانک‌ها درخصوص املاک و واحدهای تجاری تصرفی بانک‌ها، ازجمله مباحث این نشست بود.

به گفته وی، ضرورت همکاری بانک‌ها با تجار و مراعات حال آنها در موضوع تسهیلات بانک‌ها، ضرورت جمع‌آوری دستفروشان از مقابل مجتمع‌ها و بازارها که بعضا موارد کیف‌قاپی و فروش مواد مخدر در میان آنها مشاهده شده است و همکاری و تعامل بیشتر ادارات برق و آب با مجتمع‌های تجاری درخصوص مهلت دریافت هزینه‌ها نیز از دیگر مباحث این نشست بوده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری بسیج اصناف و سپاه با مجتمع‌های تجاری و صنوف قشم نیز در این نشست مطرح شد و شرکت‌کنندگان نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص هر یک از موارد مطروحه در این نشست بیان کردند‌‌.

براساس این گزارش، فریدون فدایی دولت سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست رهنمودهای لازم را درخصوص موارد مطرح شده ارائه و دستورات مقتضی برای پیگیری آنها صادر کرد و سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قشم نیز در این نشست درخصوص تعاملات سپاه با سازمان منطقه آزاد قشم و صنوف این منطقه توضیحاتی را ارائه  و بر ضرورت توجه به مشکلات اجتماعی و کمک به نیازمندان تاکید نمود.