دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد:

طبق ماده۶۵ احکام دائمی، حکمرانی واحد در مناطق آزاد باید در اختیار مدیرعامل منطقه باشد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: طبق ماده۶۵ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور؛ حکمرانی واحد مناطق آزاد باید در اختیار مدیرعامل منطقه قرار گیرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد در دیدار با شهروندان خرمشهری که در مسجد جامع این شهر برگزار شد؛ ضمن بیان اینکه به دنبال آن هستیم که معافیت مالیاتی در مناطق آزاد احیا شود، اظهار کرد: در صورت احیای این امر، رونق تولید و صادرات در مناطق آزاد ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه معافیت مالیاتی در مناطق آزاد صورت نگرفته و قوانین مناطق آزاد متاثر از دیگر قوانین است.

مشاور رئیس‌جمهور همچنین از فعال کردن گروه‌های جهادی در مناطق آزاد جهت حمایت از طرح‌های عمرانی خبر داد و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز برای مناطق آزاد، رونق تولید، سرمایه‌گذاری، صادرات، اشتغال و مشکلات اقتصادی سرزمین اصلی را ترسیم کرده‌اند.

سعید محمد، سرمایه‌گذاران و نیروهای جوان مستعد منطقه آزاد اروند را سرمایه‌های ارزشمند برای کشور توصیف کرد و گفت: این جوانان پرانرژی به غم کاستی‌ها و سوء‌‌مدیریت دستگاه‌های دولتی، همچنان چرخ تولید را فعال نگه داشته‌اند.

وی اذعان نمود: چشم‌انداز ما خدمت به مردم است، اما نبود حکمرانی واحد در منطقه آزاد اروند و عدم واریز مستقیم بودجه وزارتخانه‌ها به منطقه آزاد، مشکلاتی را پدید آورده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: خرمشهر و آبادان از مناطق کم‌برخوردار کشور هستند و باید مشکلات آنها را رفع کرد.

سعید محمد افزود: اینکه این منطقه به عنوان منطقه آزاد اعلام شد به این دلیل بود که یک جهشی در زندگی مردم اتفاق بیفتد؛ اما مضرات منطقه آزاد برای آبادان و خرمشهر ایجاد شد و مردم مزیتی را احساس نکردند‌‌.

مشاور رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه‌های تبیین شده در آینده تحولات خوبی را در منطقه شاهد خواهیم بود و این اهداف را دنبال می‌کنیم.