دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت:

ظرفیت‌های مناطق آزاد، توسعه دهنده مبادلات تجارتی میان ایران و عراق

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی اعلام کرد: بیشترین مناطق آزاد تجاری-صنعتی ایران در مرزهای کشور عراق واقع است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در دیدار با سفیر عراق در تهران اظهار داشت: این مناطق آزاد شامل اروند، مهران، بانه-‌مریوان و قصرشیرین می‌باشند که نشانگر توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش مبادلات و تجارت با کشور عراق است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک منطقه آزاد اروند فعال بوده و مراودات زیادی با کشور عراق دارد، افزود: با اجرایی شدن روند فعالیت سه منطقه آزاد دیگر، به‌زودی شاهد افزایش بیش از پیش سرمایه‌گذاری، اشتغال و مراودات تجاری-‌صنعتی و گردشگری میان اتباع و سرمایه‌گذاران دو کشور خواهیم بود.

عبدالملکی همچنین بر ضرورت توجه ویژه دو دولت در حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و اذعان نمود: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور باید بیش از گذشته از ظرفیت مناطق آزاد در توسعه مناسبات تجاری بخش‌های خصوصی دو کشور بهره‌برداری کرده و برای آن برنامه‌ریزی نماید.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت مناطق آزاد خصوصا در حوزه ایجاد مناطق صنعتی مشترک در مرزهای دو کشور نیز می‌تواند به توسعه مناطق مرزی و همچنین افزایش کیفیت زندگی مردم بومی این مناطق کمک کند و ما از آن استقبال می‌کنیم.

براساس این گزارش، سفیر عراق در تهران نیز در این دیدار بر ضرورت توجه بیشتر به بخش خصوصی دو کشور، استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در مذاکرات و توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق و همچنین بالا بردن سطح مناسبات تجاری دو کشور تاکید کرد.