مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد:

ظرفیت‌های منحصربه‌فرد منطقه آزاد ماکو، میزبان سرمایه‌گذاری‌های شستا

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ منطقه آزاد ماکو قابلیت‌های لازم برای میزبانی از سرمایه‌گذاری شستا در حوزه‌های پتروشیمی،‌ زنجیره تولید محصولات لبنی و دامی و نیز کشت گیاهان دارویی و احداث گلخانه‌های هیدروپونیک و... را دارد و می‌تواند میزبانی باصرفه و مطمئن برای سرمایه‌گذاران باشد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد،‌ حسین گروسی در نشست رسمی با ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد:‌ منطقه آزاد ماکو با ظرفیت توسعه دامداری‌های صنعتی و درحال حاضر تمرکز به دام سنگین را دارد و هم‌اکنون سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این حوزه توسط شستا و بخش خصوصی در منطقه انجام گرفته است.

وی افزود: قرار گرفتن بخش قابل توجهی از رودخانه مرزی ارس در منطقه و وجود سد ارس و سدهای مرتبط دیگر ازجمله کرم‌آباد، همچنین وجود اراضی وسیع برای فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی (زراعت، باغداری، دامپروری، شیلات) و از همه مهم‌تر برخورداری از موقعیت استثنایی در حمل‌و‌نقل و ترانزیت کالا به‌واسطه اتصال به بازارهای اروپا و آسیای میانه، هرگونه سرمایه‌گذاری در این منطقه خصوصا در زمینه گیاهان دارویی، کشت گلخانه‌ای و زنجیره محصولات دامی را موفق کرده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان، کشاورزی و دامپروری را یکی از مهم‌ترین محورهای اصلی کسب و کارهای این منطقه عنوان کرد و از شرکت شستا و سرمایه‌گذاران خواست تا با بازدید از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد منطقه، نسبت به سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها اقدام نمایند.

گفتنی است: تفاهم‌نامه‌ای با هدف همکاری‌های مشترک در راستای سرمایه‌گذاری برای توسعه آذربایجان غربی به امضای محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا نیز امضاء به امضاء رسید.