مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه تبریز اظهار کرد:

ظرفیت ارس در جهت تبدیل شدن به Silicon Valley کشور

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه تبریز گفت: ارس استعداد تبدیل شدن به Silicon Valley کشور را دارد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه تبریز در نشست مشترک معاونین و مدیران پژوهشی دانشگاه‌های اذربایجان شرقی با معاونین و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس اظهار داشت: با توجه به فعالیت‌ها و حمایت‌های خوبی که منطقه آزاد ارس از شرکت‌های نوپا، فنآور و دانش‌بنیان، دارد توانایی تبدیل شدن به Silicon Valley کشور را دارد و ضروری است برای ارتباط بیشتر این صندوق با شرکت‌ها و فارغ‌التحصیلان  و دانشجویان نسبت به ایجاد دفاتر نمایندگی در دانشگاه‌ها اقدام کند.

در ادامه این نشست، رئیس امور دانش‌بنیان دانشگاه آزاد تبریز نیز با اشاره به اینکه بخشی از طرح‌های ارائه شده به امور دانش‌بنیان دانشگاه آزاد مراحل داوری و تصویب خود را طی کرده و آماده تجاری‌سازی هستند؛ خواستار حضور ارس در نشست‌های پژوهشی دانشگاه‌های آزاد استان شد.

همچنین در پایان، معاون دانشگاه شهید مدنی تبریز گفت: در راستای ایجاد انگیزش، این دانشگاه از پایان‌نامه‌های دکترا و پسادکترا در زمینه ایده‌های نوآور جهت تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشگران حمایت می‌کند‌.

گفتنی است؛ در این نشست صفر شاسفند عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارس، یوسف داداش‌زاده معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس و پریسا بهلولی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس حضور داشتند.