مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار کرد:

ظرفیت منطقه آزاد چابهار جهت تبدیل شدن به مرکز پزشکی، بهداشتی و آموزشی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سیاست‌های انقباضی که برای دیگر مناطق تعریف می‌شود را نباید برای منطقه آزاد چابهار هم لحاظ کرد؛ وظیفه منطقه آزاد چابهار محرومیت‌زدایی است و قوانین در این منطقه باید بومی‌تر شوند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، امیر مقدم در نشست مشترک با حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منطقه آزاد چابهار این ظرفیت و توانایی را دارد به مرکز پزشکی، بهداشتی و آموزشی تبدیل گردد.

وی ادامه داد: امروز اگر طرح جامع مستقل حل شود، شلختگی‌ها و زمین‌خواری‌ها به حداقل می‌رسد و سیستم بر روی مدار قرار می‌گیرد. خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، به‌زودی طرح جامع مصوب خواهد شد؛ با فولاد مکران شریک تجاری هستیم و امروز سهام به ۲٫۶درصد رسیده است تا بتوانیم سهامداریِ خودمان را حفظ کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: ماه گذشته ۵۸درصد از مطالبات قطعی شده پیمانکاران تسویه شده است و آنها حس امنیت دریافت کرده‌اند؛ با جدیت پروژه آبرسانی در روستای تیس پیگیری شد و امروز ۱۰۰درصد این پروژه انجام شده و آماده بهره‌برداری است.

مقدم با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد چابهار برای توسعه دانشگاه آمادگی دارد، تصریح کرد: به راحتی می‌توانیم با استفاده‌ از قوانین منطقه آزاد، ظرفیت‌ها و امکاناتی که قانونگذار داده است، پردیس‌های بین‌المللی خود را شکل دهیم و بتوانیم از ضعف‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان کشورهای همسایه وجود دارد، زمینه اقتصاد آموزشی جدیدی را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: رویکر ما در حوزه دانشگاهی باید عوض شود و باید به مرکز رشد و حوزه دانشگاهی بها دهیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار اذعان نمود: اعلام امادگی کردیم که در منطقه آزاد چابهار مرکز تحقیقات بیماری‌های گرمسیری شکل بگیرد و به این موضوع کمک خواهیم کرد؛ از طرفی بسیار علاقه داریم که اینجا به یک هاب دارویی تبدیل شود.

مقدم تاکید کرد: این استطاعتی که مناطق آزاد دارند هنوز ناشناخته است و چابهار می‌تواند قطب جراحی در سرزمین اصلی باشد.

وی اظهار داشت: سیاست‌های انقباضی که برای دیگر مناطق می‌گذاریم نباید برای چابهار هم این سیاست‌ها را پیش گرفت؛ نسخه وضع قوانین اگر به لحاظ نقدینگی کشور به مناطق آزاد رسید، چابهار به نشانه اینکه وظیفه‌اش محرومیت‌زدایی است و بودجه‌ای برایش وجود ندارد، نباید مانند دیگر مناطق آزاد باشد؛ بلکه این قوانین باید بومی‌تر شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد چابهار این ظرفیت و توانایی را دارد به مرکز پزشکی، بهداشتی و آموزشی تبدیل شود.