سعید محمد خطاب به آیت‌الله رئیسی بیان کرد:

عدم اجرای ماده۶۵ قانون احکام دائمی در مناطق آزاد علی‌رغم تاکید صریح رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهوری امروز (12خردادماه) در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی، با حضور در منطقه آزاد ارس و به‌همراه مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از یکی از شرکت‌های تولیدی بزرگ منطقه آزاد ارس بازدید کرد‌‌.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در جریان بازدید ریاست محترم جمهوری از گروه صنعتی آمیکو، یکی از شرکت‌های تولیدی بزرگ کشور در منطقه آزاد ارس، خطاب به آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی گفت: علی‌رغم تاکید صریح حضرتعالی، اجرای ماده‌۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور همچنان بر زمین مانده است.

سعید محمد افزود: ما مصمم هستیم با کمک حضرتعالی این قانون مصوب مغفول مانده را اجرایی کنیم و گره اصلی مناطق آزاد کشور را باز نماییم.

وی ادامه داد: عدم اجرای ماده‌۶۵ قانون احکام دائمی توسعه‌های کشور و وضع قوانین خلق‌الساعه برای سرمایه‌گذاران و محدود کردن اختیارات مناطق آزاد، مانع از قرارگیری این مناطق در مسیر پیشرفت می‌شود.

نمانیده ویژه رئیس‌جمهور در سفر استانی به آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز ما خدمت به مردم است، اما نبود حکمرانی واحد در مناطق آزاد کشور به دلیل عدم اجرای ماده‌۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مشکلاتی را در مناطق آزاد پدید آورده است. بی‌توجهی برخی دستگاه‌های دولتی به ماده‌۶۵ احکام دائمی، یکی از موانع تحقق اهداف اقتصادی در این مناطق کشور است و باعث نارضایتی بسیاری از فعالین اقتصادی نسبت به محدودیت‌های سرزمین اصلی در مناطق آزاد شده است.

گفتنی است، گروه صنعتی آمیکو، از شرکت های بزرگ در منطقه آزاد ارس می‌باشد که با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰۰میلیار ریال و اشتغال مستقیم ۵۲۰نفری، بالغ‌بر ۴۵۰۰دستگاه ماشین‌آلات مختلف در سال تولید می‌کند.

در بازدید رئیس‌جمهور از شرکت آمیکو، سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، استاندار آذربایجان شرقی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس وی را همراهی کردند.

لازم به ذکر است، همزمان با سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از روز گذشته ضمن حضور در منطقه آزاد ارس و شورای اداری این شهرستان، از چندین پروژه عمرانی و در دست احداث این منطقه و شهرستان جلفا بازدید نموده است.

یادآور می‌شود، سعید محمد در جریان سفر خود به ارس، «مجید کیانی» را به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس معرفی نمود.