مشاور رئیس‌جمهور در دیدار با استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد:

عدم اجرای کامل ماده‌۶۵ احکام دائمی توسعه؛ از عمده‌ترین‌ مشکلات مناطق آزاد

مشاور رئيس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی امروز شنبه (27آذرماه) در دیدار با استاندار آذربایجان غربی، عمده مشکلات مناطق آزاد را عدم اجرای کامل ماده‌65 احکام دائمي برنامه‌هاي توسعه‌ كشور برشمرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد در این دیدار بر ایجاد تعامل مطلوب میان سازمان‌های مناطق آزاد با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: بسیاری از موضوعات مطروحه در چارچوب اختیارات و حیطه عملکرد مناطق آزاد نیست؛ بخشی از مشکلات ناشی از عدم اجرای ماده‌۶۵ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در مناطق آزاد است؛ درحالی که مناطق آزاد می‌توانند با ارائه برخی مشوق‌ها، در توسعه اقتصادی کشور نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های ایجاد صنایع تبدیلی با محوریت محصولات کشاورزی بومی منطقه مثل سیب ارومیه بیشترین بهره را برد‌.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مرزی نخجوان و ترکیه برای صادرات این محصولات بومی، رونق اقتصادی برای منطقه به همراه دارد.

 

استاندار آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی، یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین استان‌های کشور

همچنین، استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با قدردانی از سفر مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی به استان آذربایجان غربی، با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های ثروتمند کشور و سرشار از نعمت‌های خدادادی است که تاکنون بهره لازم از این نعمت‌ها در جهت جهش توسعه و آبادانی استان استفاده نشده است‌.

محمدصادق معتمدیان در ادامه، آذربایجان غربی را یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین استان‌های کشور معرفی کرد و افزود: موقعیت منحصربه‌فرد جغرافیایی و همسایه بودن با سه کشور، وجود بیشترین پایانه‌های مرزی، آب و خاک مناسب و معادن غنی و کشاورزی حاصلخیز موجب شده آذربایجان غربی به یکی از استان‌های بی‌نظیر کشور تبدیل شود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو به بزرگترین مناطق آزاد کشور در جهت افزایش صادرات اظهار داشت: روان‌سازی فعالیت‌های گمرکی و رفع موانع موجود در روند صادرات باید جزو اولویت‌های پایانه‌های مرزی و گمرکات به‌ویژه منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو قرار گیرد.

گفتنی است، سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی ‌در پاسخ به دعوت استاندار آذربایجان غربی به استان سفر کرده است و در مدت حضور در استان، از ظرفیت منطقه آزاد ماکو و مناطق ویژه آذربایجان غربی بازدید می‌کند.