علاقه‌مندی نمایندگان فدراسیون دولتی روسیه جهت سرمایه‌گذاری در صنایع دریایی و شیلات قشم

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نشست مشترک اعضای فدراسیون دولتی روسیه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با هدف معرفی ظرفیت‌ها و آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزیان در این جزیره خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، کیهان عباسیان با اعلام این خبر، گفت: در حاشیه دهمین اجلاس کمیسیون مشترک شیلاتی ایران و روسیه که از دوم مهرماه در محل سازمان شیلات ایران آغاز به کار کرد، هیات عالی رتبه کشور روسیه، روز چهارشنبه مورخ ۳مهرماه ۱۳۹۸ از ناوگان صیادی استان هرمزگان و جزیره قشم بازدید کردند.

وی افزود: این هیات عالی رتبه کشور روسیه به سرپرستی معاون رئیس آژانس فدرال ماهیگیری و تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حوزه شیلات روسیه، با انجام این بازدید، از نزدیک با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در جزیره قشم آشنا شدند.

عباسیان اضافه کرد: سرمایه‌گذاران روسیه در نشستی که با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم داشتند، مواردی را در راستای سرمایه‌گذاری در حوزه صیادی، پرورش آبزیان و ایجاد کارخانه فرآوری شیلات مطرح کردند.

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، طبق قوانین منطقه آزاد امکان سرمایه‌گذاری ۱۰۰درصدی از سوی سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه آزاد قشم وجود دارد و همین مسئله این منطقه را به مکان مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه‌هایی که قشم در آنها مزیت غیرقابل رقابتی دارد، تبدیل کرده که مورد توجه هیات فدراسیون دولتی روسیه نیز قرار گرفت.

عباسیان ادامه داد: در حال حاضر فضای مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم در حوزه صید آبزیان، تولید و پرورش ماهی در قفس، میگو و بسته‌بندی با محوریت صادرات وجود دارد که همین موضوع مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفته است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: قشم به عنوان یک منطقه آزاد پیشرو در حوزه فعالیت‌های صنعتی ازجمله شیلات، دارای نگاه ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدات صادرات‌محور می‌باشد.