فرودگاه ماکو نقطه اتصال مناطق آزاد در گردشگری ترکیبی/ تبدیل منطقه آزاد ماکو هاب نهاده‌های دامی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: آزاد شدن واردات کالاهای گروه چهار ازجمله لباس و منسوجات؛ لوازم آشپزخانه؛ ابزار کار و… به مناطق آزاد رونق توریسم تجاری در منطقه را خواهد داشت. به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا سلیمانی در جلسه هماهنگی و ایجاد وحدت رویه بیشتر در مدیریت و توسعه و پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای […]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: آزاد شدن واردات کالاهای گروه چهار ازجمله لباس و منسوجات؛ لوازم آشپزخانه؛ ابزار کار و… به مناطق آزاد رونق توریسم تجاری در منطقه را خواهد داشت.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا سلیمانی در جلسه هماهنگی و ایجاد وحدت رویه بیشتر در مدیریت و توسعه و پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد ماکو که با حضور استاندار آذربایجان غربی، معاونین استاندار، مدیران ستادی و فرمانداران ماکو، شوط و پلدشت برگزار شد، با بیان اینکه این سازمان را با ده‌ها میلیارد بدهی تحویل گرفته و امروز تمام بدهی‌ها پرداخت شده است، افزود: سرمایه سازمان از ۱۰۰میلیارد ریال به ۱۳هزار میلیارد ریال افزایش دادیم و بحمدلله با تلاش‌های همکاران سازمان، برنامه‌های توسعه‌ای با الگوهای علمی و کارشناسی ریل‌گذاری شده و با وجود کاهش درآمدهای سازمان، با راهکارهای علمی برای این سازمان درآمدزایی شده است.

سلیمانی با اشاره بر اینکه  ۲۰۰کیلومتر از راه‌های روستایی و جاده مرگلنر تا شهریور‌۹۸ به پایان می‌رسد، افزود: تا پایان نیمه‌اول سال آتی تمامی پروژه‌های عمرانی نیمه تمام منطقه به اتمام می‌رسد و تا پایان سال جاری بخش عمده‌ای از پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.

وی بهره‌برداری از مجتمع خدماتی حمل و نقل آناوطن تا اردیبهشت‌۹۸؛ تکمیل زنجیره لجستیک؛ احداث سردخانه بخش خصوصی؛ احداث آزادراه با مشارکت ۶۵درصدی بخش خصوصی و ۳۵درصدی دولت را ازجمله برنامه‌های توسعه‌ای برشمرد و افزود:‌ مطالعات راه‌آهن در حال انجام بوده و مرز هوایی تا پایان سال با برقراری پروازهای خارجی و پروازهای روزانه داخلی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به توافق صورت گرفته با مقامات مرسین، ترابزون و سامسون درخصوص همکاری با منطقه آزاد ماکو به عنوان بندرخشک و هاب لجستیک ادامه داد: موافقت‌نامه ترانزیت دام زنده به صورت هوایی و زمینی از ترابزون منعقد شده و پیش‌بینی می‌شود ۲۵درصد واردات نهاده‌های دام کشور از منطقه آزاد ماکو صورت گیرد.

سلیمانی با تاکید بر برنامه‌ریزی منطقه‌ای و توزیع عادلانه ثروت در تمام نقاط کشور اظهار داشت‌: پروژه‌هایی که اجرا می‌شود باید دارای پیوست‌های فرهنگی و اقتصادی براساس اولویت‌بندی برای نیاز منطقه صورت بگیرد که متاسفانه قبلا توجه چندانی به آن نشده بود.

وی خواستار تعامل و هماهنگی مدیران دولتی و استانداری با منطقه آزاد شد و گفت: توسعه منطقه آزاد ماکو قطعا توسعه استان است که برکاتش برای کل کشور خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین از طرح ایجاد محور لجستیک بین چابهار و ماکو در شورایعالی مناطق آزاد سخن گفت و ادامه داد: در بحث گردشگری ترکیبی با ترکیه نیز فرودگاه ماکو نقطه اتصال مناطق آزاد قرار می‌گیرد.

سلیمانی با اشاره به جلسه اخیر با وزیر جهاد کشاورزی برای تامین گوشت قرمز و سفید، شیلات، محصولات دامی و سیفی‌جات از منطقه آزاد ماکو افزود: رویکرد ما ایجاد زنجیره تولید در این بخش است و طی تفاهم‌نامه با بنیاد جانبازان، واردات دام زنده به منقطقه آزاد ماکو از ترکیه و ذبح آن می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات کشور در این بخش را حل کند

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری در نوروز‌۹۸ خبر داد و گفت: آزاد شدن واردات کالاهای گروه چهار به مناطق آزاد رونق توریسم تجاری در منطقه را خواهد داشت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از تفاهم با فرمانداری‌های شهرستان‌ها در راستای پیشبرد برنامه‌های دولت خبرداد و گفت: فضای مناطق محروم با خوردن کدهای امنیتی، سرمایه‌گذاران  را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید در این خصوص تصمیماتی گرفته شود.

در این نشست معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی و توسعه زیربنایی استانداری آذربایجان غربی نیز همکاری و پرهیز از موازی‌کاری را رمز موفقیت در تحقق خدمت خالصانه و موثر به مردم دانست و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، منطقه آزاد ماکو هاب نهاده‌های دامی کشور می‌شود.

رضا حسینی ضمن توصیه به همگرایی و همراهی کلیه نهادها و ادارات منطقه آزاد ماکو افزود: برای توسعه باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های نخبگان جامعه محلی نیز در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.