مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد:‌

فعال‌تر شدن مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سه شهرستان منطقه آزاد ماکو

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی و خیرین عزیز منطقه، مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سه شهرستان منطقه آزاد ماکو فعال‌تر شود؛ چراکه هرموقع کار به مردم سپرده شده، موفقیت حاصل گردیده است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حسین گروسی در این نشست، همدلی و وفاق در بین اعضای شورای آموزش و پرورش، روسای ادارات، فرمانداران و ائمه جمعه را خوب توصیف کرد و افزود: تحول بنیادین در آموزش و پرورش شروع شده و باید در مناطق آزاد نیز این تحول بنیادین را شاهد باشیم و نظام آموزشی در شان جمهوری اسلامی در این منطقه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی و صنعتی بدون پیوست فرهنگی نتیجه‌بخش نخواهد بود، اظهار داشت:‌ زیربنای فرهنگ هر جامعه از آموزش و پرورش نشات می‌گیرد و درواقع سازندگی از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: تمام برنامه‌ها و پروژه‌های منطقه آزاد ماکو با پیوست فرهنگی دنبال می‌گردد.

گروسی، اداره مناطق آزاد را نمونه ای از اقتصاد بدون نفت عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد ماکو ریالی از بودجه ملی دریافت نمی‌کند و با درآمدهای منطقه نمی‌توان تمام نقایص زیرساخت‌ها را رفع کرد، بلکه درآمدهای منطقه برای ارتقاء و امکانات مضاعف برای آموزش باید صرف شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان، از برقراری مالیات بر حقوق شاغلین خصوصا معلمان در منطقه آزاد به عنوان یک منطقه مرزی انتقاد کرد و تصریح نمود:‌ در کشورهای توسعه یافته به وضعیت رفاه معلمان بیشتر از اقشار دیگر توجه می‌گردد.

گفتنی است، در این جلسه، مسئولین آموزش و پرورش به ارائه مشکلات و مسائل حوزه آموزش و پرورش شهرستان خود پرداختند.