معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

فعالیت ۵واحد تولیدی ماسک در منطقه آزاد ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پنج واحد تولیدی ماسک در منطقه با ظرفیت تولید روزانه بیش از یک میلیون عدد در حال فعالیت است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ابراهیم جلیلی در جریان بازدید از این واحدهای تولیدی اظهار داشت: این واحدهای تولیدی با سرمایه‌گذاری ۵۰میلیارد ریالی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این واحدها برای حدود ۲۰۰نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته و روزانه بیش از یک میلیون ماسک را برای عرضه عموم تولید می‌کنند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: این واحدها در راستای کمک به عزم ملی مبارزه با شیوع کرونا در کمترین زمان لازم به بهره‌برداری رسیده‌اند.

گفتنی است، در حال حاضر ۱۱۷واحد تولیدی صنعتی در منطقه آزاد ماکو فعالیت می‌کند که این تعداد، منطقه را به یکی از فعال‌ترین مناطق در شمال‌غرب کشور از نظر تولید و صنعت تبدیل کرده است.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر‌اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال‌۱۳۹۵، حدود ۲۰۰هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.