معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد:

قابلیت منطقه آزاد ماکو جهت تبدیل شدن به قطب تولید پوشاک کشور

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به فعالیت واحد تولیدی پوشاک «دیانا تجارت ریسمان» با حجم سرمایه‌گذاری خارجی سه میلیون دلاری در شهرک صنعتی شهرستان ماکو، گفت: این منطقه ظرفیت تبدیل‌ شدن به قطب تولید پوشاک کشور را داراست.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ابراهیم جلیلی در حاشیه بازدید از فعالیت این واحد تولیدی اظهار داشت: فعالیت این واحد تولیدی پوشاک در زمینه پیراهن و کت و شلوار بوده و در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ۱۱۰نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند که در صورت حل این مشکل  این تعداد به ۲برابر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این واحد به طور کلی با سرمایه‌گذاری خارجی راه‌اندازی شده، ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری در این واحد تولیدی، بیش از سه میلیون دلار است که ارزآوری بسیار خوبی برای کشور محسوب می‌شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: این واحد روزانه ۶۰۰عدد پیراهن تولید می شود که قابلیت افزایش به ۲هزار عدد را دارد.

جلیلی گفت: همچنین روزانه ۱۰۰کت در این واحد تولید می‌شود و تلاش بر این است که این مقدار با تربیت نیروی کاری افزایش یابد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد: ۸۰درصد محصولات این واحد تولیدی برای صادرات در نظر گرفته شده و مابقی در داخل کشور عرضه خواهد شد.

گفتنی است، با آغاز فعالیت رسمی منطقه آزاد ماکو، بیش از ده‌ها واحد تولیدی فعالیت خود را در آن آغاز کرده و واحدهای راکد و نیمه فعال نیز در شهرک صنعتی این شهرستان فعال شده است.

لازم به ذکر است، در حال حاضر ۱۲۰واحد تولیدی صنعتی در این منطقه فعالیت می‌کند که این تعداد، منطقه را به یکی از فعال‌ترین مناطق در شمال غرب کشور از نظر تولید و صنعت تبدیل کرده است.