مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت:

لجستیک، مزیت استراتژیک منطقه آزاد انزلی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی

نشست هماهنگی تسهیل و تسریع حمل و نقل کالا به ریاست علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و با حضور امین افقی عضو هیات مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر این سازمان و فریبرز مرادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این جلسه با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی تحول اقتصادی، حمل و نقل است، اظهار داشت: یکی از شاخص‌هایی که کشورها براساس آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، تکمیل زیرساخت‌ها و فرآیندهای لجستیکی و حمل و نقلی در زمینه حمل و نقل هوایی، دریایی جاده‌ای و ریلی است.

علی اوسط اکبری مقدم، ارائه خدمات بهینه‌تر در زمینه حمل و نقل را از مهم‌ترین اولویت‌های در دستورکار سازمان متبوع خود عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود که با همکاری میان دستگاهی، چالش‌های حمل و نقل کالا برای فعالین اقتصادی به حداقل ممکن کاهش یابد و در این مسیر سازمان منطقه آزاد انزلی نهایت همکاری را با اداره کل حمل و نقل جاده‌ای جهت ایجاد و استمرار شرایط مطلوب انجام خواهد داد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان با بیان اینکه لجستیک مزیت استراتژیک و رقابتی منطقه آزاد انزلی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: با عنایت به موقعیت این منطقه و استان گیلان که در مرکز ثقل کریدورهای بین‌المللی عبوری از کشورمان قرار دارد، هدف همکاری میان دستگاه‌های مرتبط با حوزه ترانزیت و لجستیک باید حول محور افزایش حجم کالای ترانزیتی از مسیر منطقه و استان متمرکز گردد تا زمینه افزایش درآمدهای ارزی و اشتغال‌زایی بیشتر نیز فراهم شود.

همچنین، معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی از روند روبه رشد تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین از طریق صدور بارنامه آنلاین خبر داد و با بیان اینکه این خدمت موجبات تسهیل و تسریع در خدمات‌رسانی به فعالان بندری و تجار منطقه شده، اضافه کرد: توسعه حمل و نقل و بهبود زیرساخت‌های لجستیکی، از راهبردهای اصلی مناطق آزاد است.

دبیر شورای لجستیک منطقه آزاد انزلی با اشاره به تشکیل شورای لجستیک در این منطقه که زمینه توسعه خدمات لجستیکی و حمل و نقلی را پدید می‌آورد، تصریح نمود: با توجه به قرار گرفتن منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین در شاهراه ترانزیتی کشور و اهمیت فعالسازی کریدورهای بین‌المللی شمال-‌جنوب، توسعه خدمات حمل و نقل به عنوان بازوی راهبردی تولید و توسعه پایدار در کشور باید با میزان اهمین بالا دستورکار ملی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه‌، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به اینکه به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های حمل و نقلی متنوع؛ انزلی از اهمیت بسیاری برای این اداره کل برخوردار است، اظهار داشت: با تشکیل منطقه آزاد انزلی، ظرفیت‌های حمل و نقلی گیلان بیش از پیش افزایش یافته است.

فریبرز مرادی با اشاره به وجود ۶۳شرکت حمل و نقل کالا در بندر انزلی، افزود: استقرار شرکت‌های حمل و نقل در این منطقه موجبات تسهیل و تسریع در حمل و نقل و انتقال کالای تجار به مقصد را با ایمنی بیشتر فراهم آورده و در نهایت رضایت صاحبان کالا را به دنبال خواهد داشت.