سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از شهر لافت عنوان کرد:

لزوم احیای میراث تاریخی شهر لافت جهت توسعه صنعت گردشگری جزیره قشم

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از شهر تاریخی لافت جزیره قشم بازدید به عمل آورد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، افشار فتح‌الهی، پس وقوع زمین لرزه و به منظور بررسی وضعیت شهر لافت، از این منطقه دیدن کرد.

وی با حضور در کتابخانه مرکزی و دیدار با امام جمعه، اعضای شورا و جمعی از معتمدان این شهر با اشاره به زلزله شدید رخ داده، بیان داشت: وارد نشدن هیچگونه خسارتی در اثر زلزله شدید، لطف و عنایتی الهی بوده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در پاسخ به نیازهای شهری به تامین تجهیزات گفت: با توجه به جمعیت شهر لافت و تراکم شهری، تجهیزات خدماتی باید به سمت استانداردسازی پیش رود.

فتح‌الهی در ادامه با بازدید از بام زیبای شهر لافت عنوان داشت: شهر لافت یک ظرفیت بی‌نظیر است که با همکاری مسئولان و بزرگان این شهر می‌تواند به یک جاذبه ارزشمند توریستی و گردشگری برای مردم کشور تبدیل شود.

وی همچنین در بازدید از سایر بناهای تاریخی شهر لافت، بر اهمیت حفظ و احیای میراث تاریخی شهر لافت و تاثیر آن بر جذب گردشگر و توسعه این صنعت در جزیره قشم تاکید کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم ضمن بازدید از چاه‌های تلا که به همت جوانان شهر لافت در حال احیا است، اذعان داشت: این چاه‌ها یادگاری از گذشتگان جزیره قشم و سند قدمت فرهنگی لافت است.

در پایان این حضور میدانی، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از ظرفیت‌های کمپ‌پارک ساحلی شهر لافت بازدی به عمل آورد.‌

فتح‌الهی، کمپ‌پارک ساحلی شهر لافت را ظرفیتی با‌ارزش برای جذب گردشگر خواند و افزود: بازسازی و احیای این کمپ‌پارک به اشتغال و درآمدزایی شهروندان لافتی کمک می‌کند.

لازم به ذکر است، شهر تاریخی لافت در شمال‌غربی جزیره قشم با آثار تاریخی متعدد، به‌ عنوان یکی از مناطق برتر گردشگری ایران شناخته می‌شود و سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. چاه‌های تلا، گورستان لافت کهنه، قلعه پرتغالی‌ها و… برخی از جاذبه‌های این شهر زیبا به حساب می‌آیند.

گفتنی است، چاه‌های تِلا به تعداد ۳۶۶حلقه درگذشته‌های دور، تامین‌کننده آب مردم در روستای لافت بوده و قلعه لافت (نادری) این شهر قدمتی مربوط به دوران صفویه دارد.