در نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مطرح شد:

لزوم ارتقاء کمیت و کیفیت اخبار تولیدی روابط عمومی‌ سازمان‌های مناطق آزاد

سازمان منطقه آزاد انزلی 24 و 25اردیبهشت‌ماه میزبان نخستین نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بود که در آن مدیران روابط عمومی 7منطقه آزاد و 25منطقه ویژه اقتصادی حضور داشتند.

به گزارش اخبار مناطق آژاد، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تقدیر از شرکت مدیران روابط عمومی‌؛ این نشست را مقدمه‌ای برای آشنایی و هم‌افزایی میان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دانست و افزود: در مناطق آزاد تاکید بر ارائه محصولات باکیفیتی است که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این مناطق را معرفی می‌کند.

محمدحسین شفیق اظهار داشت: در دنیا وارد مرحله جدیدی از جنگ رسانه‌ای شده‌ایم که در آن مدیران روابط عمومی باید علاوه‌بر برجسته‌سازی پتانسیل مناطق و شرکت در ورکشاپ‌ها و کلاس‌های بازآموزی، محصولات خبری خود را کیفی‌سازی کنند. باید بتوانیم از ابزار و تکنیک‌های رسانه‌ای برای بیان ظرفیت‌های موجود بهره گیریم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها تا حد امکان باید اشکلات خبری در تولیدات رسانه‌ای را کاهش داده و مشارکت فعالانه در این بخش داشته باشند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خواستار برگزاری جشنواره‌ای دائمی از محصولات خبری روابط عمومی‌ها شد و خاطرنشان کرد: در این جشنواره، محصولات برتر معرفی و موردتقدیر قرار خواهند گرفت.

همچنین، مهدی کاظمیان مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی در این جلسه با ارائه گزارشی از پتانسیل‌های منطقه آزاد انزلی، ارتقاء سواد رسانه‌ای برای مدیران روابط عمومی‌ها را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: مدیران روابط عمومی باید پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در مناطق تابعه خود را به نحوی صحیح اطلاع‌رسانی کنند.

گفتنی است، در این نشست کارگاه آموزشی سواد رسانه با سرفصل جهاد تبیین، اخلاق در رسانه و اقناع برگزار شد و مدیران روابط عمومی‌ها در مورد دروازه‌بانی خبر آموزش‌ دیدند.