دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري-‌صنعتي و ويژه اقتصادي اظهار کرد:

لزوم معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مناطق آزاد در سطح ملی و بین‌المللی

مشاور رئيس‌جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري-‌صنعتي و ويژه اقتصادي گفت: تا آخر سال 8نمايشگاه معرفي ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در مناطق آزاد را در داخل و خارج از كشور برگزار خواهيم كرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم اختتامیه نمایشگاه ۴روزه ارائه ۳۷۰فرصت سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و در جمع مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد قدیم و جدید افزود: متاسفانه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران به‌طور عام و مناطق آزاد به‌طور خاص در بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کمتر شناخته شده است.

وی اظهار داشت: به همین سبب معتقدیم برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند تصویرسازی مناسبی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در داخل ایران به سرمایه‌گذاران خارجی ارائه کند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: ما باید بر روی تصویرسازی درست از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مناطق آزاد به صورت عملی و علمی کار مداوم انجام دهیم تا این نقیصه مرتفع گردد.

عبدالملکی با تقدیر از مجموعه روابط عمومی مناطق آزاد در امر اطلاع‌رسانی و تبلیغات ظرفیت‌های هر منطقه بیان داشت: با این حال معتقدم هر روابط عمومی منطقه باید ۸۰درصد وقت و انرژی خود را برروی موضوعات منطقه خود و ۲۰درصد را برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی از سایر مناطق اختصاص دهد تا هیچ‌یک از سرمایه‌گذارهایی که به مناطق مراجعه می‌کنند، دست خالی برنگردند و بتواند با راهنمایی روابط عمومی‌های مناطق، فرصت سرمایه‌گذاری در یکی از مناطق آزاد را پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انتظار حاکمیت از مناطق آزاد، جهش در اقتصاد ملی است؛ تصریح کرد: با اینکه این مناطق فقط یک‌درصد مساحت کشور هستند، اما انتظار از آنها این است که درصد قابل ملاحظه‌ای از سرمایه‌گذاری، اشتغال و صادرات را برعهده گیرند.

عبدالملکی افزود: جناب آقای رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید کاری اساسی در حوزه سرمایه‌گذاری انجام دهند؛ ایشان برای سال جاری ۱۰ تا ۱۵میلیارد دلار را برای این امر مطرح کردند که ما معتقدیم این ظرفیت برای جذب این رقم سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد وجود دارد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: ایران از کشورهایی است که فعالیت سودآور در آن، از اغلب کشورها بالاتر است و فقط باید این ظرفیت‌ها را به خوبی معرفی نماید.