مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد:

مداقه بر مسائل معیشتی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری، اولویت سازمان منطقه آزاد کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش، حفاظت از سرمایه‌های فعالان اقتصادی، مسائل فرهنگی و معیشتی مردم و کارکنان مجموعه سازمان و همچنین آسیب‌های اجتماعی را از عناوین اصلی برنامه‌های خود برشمرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رحیم سرهنگی در آیین تکریم سرپرست سازمان و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد؛ گفت: «کیش برای همه» یعنی همه مردم جزیره در تصمیم‌گیری و موفقیت این منطقه باید سهیم و صاحب‌نظر باشند.

وی با تاکید بر حکمرانی مناطق آزاد در دنیا و تفاوت میان مدیریت در یک سازمان یا شرکت دولتی و حکمرانی در یک منطقه، افزود: تمام ذی‌نفعان سازمانی در راستای اهداف تعیین شده در سازمان و برای ارتقاء سطح جزیره کیش تلاش می‌کنند.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش، «مشارکت عمومی و اعتماد اجتماعی» را دو اصل مهم در حکمرانی منطقه آزاد عنوان کرد و اظهار داشت: مشارکت عمومی یعنی کسانی که در پیشرفت و آبادانی این منطقه تاثیرگذار هستند و در تصمیم‌گیری‌های جزیره باید صاحب رای و نظر باشند.

به گفته سرهنگی؛ هدف مشترک یعنی بهتر اداره شدن جزیره کیش؛ این هدف مشترک فارغ از خیلی علایق و سلایق که ممکن هست در تضاد با این هدف باشد، با تعامل و تبادل اطلاعات می‌توانیم گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

وی با تاکید بر لزوم اهمیت اعتماد اجتماعی، بیان کرد: اعتماد اجتماعی، پاسخگویی به‌موقع مسئولان به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کیشوندان است و این امر مهم، یکی از وظایف‌شان محسوب می‌شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، دومین عنصر و عامل بسیار مهم را، بحث شفافیت و حاکمیت قانون عنوان کرد و گفت: وقتی قانون چگونگی اداره مناطق آزاد چارچوب فعالیت‌ها را مشخص کرده، نمی‌توانیم پا را فراتر از قانون بگذاریم.

سرهنگی در تکمیل سخنان خود اظهار کرد: هرچه شفایت بیشتر، فساد کمتر؛ و فساد کمتر سبب افزایش ادبیات مذهبی و در نهایت ادبیات اقتصادی سرمایه‌ای است که از فساد و عدم شفافیت در تضاد است.

وی تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم و جزیره زیبای کیش را به جزیره‌ای مبدل کنیم که هر کسی در سطح دنیا برای دیدن رویدادهای این منطقه، علاقه‌مند و انگیزه سفر به این منطقه را داشته باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش در پایان تحقق این امر مهم را مستلزم طبقه خلاق در کیش عنوان کرد و خاطرنشان نمود: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جزیره کیش، باید از ظرفیت خلاقانی که در سرزمین اصلی و در سطح کشور هستند، استفاده کنیم تا این مهم تحقق یابد.