مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس: ارس توان نقش‌آفرینی اقتصادی در کشور را دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آیین افتتاح پروژه‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس از افتتاح و گلنگ‌زنی ۵۳پروژه با اعتبار ۹۳۲میلیارد تومان در این منطقه خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان در این آیین گفت: امروز پروژه‌های مهمی از جلفا تا خداآفرین و در تمام بخش‌های منفصل در منطقه آزاد […]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آیین افتتاح پروژه‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس از افتتاح و گلنگ‌زنی ۵۳پروژه با اعتبار ۹۳۲میلیارد تومان در این منطقه خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان در این آیین گفت: امروز پروژه‌های مهمی از جلفا تا خداآفرین و در تمام بخش‌های منفصل در منطقه آزاد ارس افتتاح می‌شود.

نریمان افزود: علی‌رغم مشکلاتی که در منطقه داریم، تلاش کرده‌ایم تا پروژه‌های آغاز شده به انجام برسد و پروژه‌های جدیدی نیز در برنامه سازمان منطقه آزاد ارس قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای ارس در حوزه‌های مختلف، گفت: ارس با توجه به همجواری با کشورهای مختلف، توان نقش‌آفرینی اقتصادی در کشور را دارد و این ظرفیت‌ها باعث ارتقای جایگاه ارس در بین مناطق آزاد شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: افزایش گردشگران در سال جاری نشان‌دهنده اقبال بالای مردم ایران به ارس است و این منطقه با توجه به استعدادها و ظرفیت‌هایش می‌تواند گردشگران به مراتب بیشتری را جذب کند.

نریمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب کلیات لایحه افزایش مناطق آزاد کشور، گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر نیز کلیات لایحه افزایش مناطق آزاد به تصویب رسید و دفاع جانانه دکتر حسن‌نژاد در مجلس شورای اسلامی در این زمینه تاثیر زیادی داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان افزود: مناطق آزاد در صورت مساعدت دولتمردان و با پشتوانه مجلس شورای اسلامی می‌توانند بر توطئه‌های اقتصادی دشمنان غلبه کنند.

گفتنی است، طرح‌های قابل افتتاح امروز در منطقه محدوده‌های منطقه آزاد ارس ۴۵طرح و تعداد طرح‌های کلنگ‌زنی نیز ۸طرح است. بر همین اساس، همزمان با هفته دولت در منطقه آزاد ارس ۱۱طرح در حوزه تولید و صنعت، ۱۹طرح عمرانی، یک طرح زیرساختی، یک مرکز رشد، یک مجتمع تجاری، ۱۰طرح در حوزه کشاورزی و ۲پروژه گردشگری افتتاح می‌شود. ۵طرح در حوزه عمرانی و ۳طرح در حوزه کشاورزی هم در این سفر کلنگ‌زنی می‌شود.

اعتبار طرح‌های قابل افتتاح ۳۵۱میلیارد تومان و برای پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شود ۵۸۷میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد بود. میزان اشتغال‌زایی طرح‌هایی که امروز افتتاح می‌شود ۲۷۷نفر است. پیش‌بینی اشتغال طرح‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شود نیز ۶۵۷نفر است.