مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد؛

ماموریت ذاتی آموزش و پرورش توقف پذیر نیست رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم بر توقف ناپذیر بودن ماموریت ذاتی آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت همه موفقیت های کشور تاکید کرد. به گزارش مناطق آزاد، حمید رضا مومنی روز پنجشنبه در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورای […]

ماموریت ذاتی آموزش و پرورش توقف پذیر نیست

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم بر توقف ناپذیر بودن ماموریت ذاتی آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت همه موفقیت های کشور تاکید کرد.

به گزارش مناطق آزاد، حمید رضا مومنی روز پنجشنبه در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورای راهبردی آموزش و‌ پرورش در مناطق آزاد کشور با وی در ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: توسعه دنیا به دو کلید اصلی و مهم همچون تعالی آموزش و پرورش به عنوان مؤلفه تولید فکر و پویایی و توسعه دستگاه قضا به عنوان تولید عدالت نیاز دارد.

او اعلام کرد: سازمان منطقه آزاد قشم خود را از هیچ یک از ارکان دولت جدا نمی داند و مهمترین برنامه ما در قشم، ایجاد رضایت عموم مردم جزیره با نگاه ویژه به نظام ارزشمند آموزش و پرورش است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، شاخص های آموزش و پرورش این منطقه طی سال های گذشته با درایت دو مدیر آموزش و پرورش قشم و بخش شهاب این جزیره، پیشرفت کم نظیری داشته که شایسته تقدیر است.

وی اظهار کرد: پیش بینی درصدی از سرمایه گزاری های بین المللی در قشم که در پیوست فرهنگی تنظیم شده برای طرح های کلان این منطقه شامل فعالیت ها در حوزه  (نفت، گاز و‌ پتروشیمی) درنظر گرفته شده و اطمینان داریم آینده نظام آموزش و پرورش قشم را متحول خواهد کرد.

مومنی گفت: تا کنون ۱۰ دانشجوی بومی و نخبه در منطقه آزاد قشم بورسیه شده اند و این تعداد تا ۵۰ نفر افزایش خواهد یافت و ما در سازمان منطقه آزاد قشم آماده ایم با نظر وزارت آموزش و‌ پرورش انتخاب این نخبگان و بورسیه آنان را از دبیرستان شروع کنیم.

او همچنین کمک ده میلیارد ریالی منطقه آزاد قشم به مدارس روستاهای این جزیره در قالب تکمیل تجهیزات مدارس پیش از مهر ماه امسال را به اطلاع مهمانان این‌ نشست، رساند.

رئیس شورای آموزش و‌ پرورش قشم تاکید کرد: در همه فرصت ها و به محض تامین منابع مالی در راستای تعالی حوزه آموزش و پرورش که به آن اعتقاد و باور داریم بیش از پیش خدمت خواهیم کرد.

بنا به این گزارش، این نشست با هدف بررسی مسائل حوزه آموزش و پرورش قشم با نگاه به سند اقدام‌ مشترک بهبود کیفیت آموزشی مصوب بهار ۱۳۹۴ با حضور حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و‌پرورش و محمد ابراهیم موذنی دبیر شورای راهبردی آموزش و پرورش در مناطق آزاد کشور بر گزار شد.

در این نشست، دانش هاشمی پور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، رسول اکبری معادن فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و‌ جمعی از مدیران و مسئولان حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش جزیره قشم هم حضور داشتند.

براساس تفویض اختیارات وزیر آموزش و پرورش به رئیس هیئت مدیره و‌ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حمید رضا مومنی  ریاست شورای آموزش و پرورش ابن منطقه را به عهده دارد.