خبرگزاری ایلنا مطرح کرد:

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار پیش از بازداشت، استعفا داده بود

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیش از بازداشت مدیرعامل سابق منطقه آزاد چابهار، با درخواست استعفای وی موافقت کرده‌ بود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد به نقل از خبرگزاری ایلنا، اسناد موجود نشان دهنده این است که «سعید محمد» مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیش از بازداشت «عبدالرحیم کردی» مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد چابهار، با استعفای وی موافقت کرده‌ بود.

مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد چابهار در حالی از سوی سربازان گمنام بازداشت شده که پیش از بازداشت، استعفایش توسط سردار محمد گرفته شد و بلافاصله بعد از بازداشت سرپرست این سازمان معرفی شد.

گفتنی است، دو روز گذشته روابط عمومی سازمان اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پی گزارشات متعدد واصله از سوی شهروندان سیستان و بلوچستان به پرونده شکایات و تخلفات احتمالی عبدالکریم کردی مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد چابهار به قید فوریت در دستورکار قرار گرفت و پس از بررسی پرونده‌ها برخی تخلفات عمده و کلان تشخیص داده شد که با دستور و ورود جدی دادستان جهادی و انقلابی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار احضار و بازداشت شد.

لازم به ذکر است، سعید محمد بارها در نشست‌های خبری و مصاحبه‌های خود اعلام کرده است که با هرگونه تخلف در مناطق آزاد برخورد خواهد کرد و در پیگیری منافع مردم هیچگاه به افراد و اینکه از چه طیف یا گروهی هستند، توجه نمی‌کنند؛ بنابراین در راستای صیانت از منافع مردم این منطقه به سرعت  «نصراله ابراهیمی» را که از مدیران جهادی است، به عنوان مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار معرفی کرد.