مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اعلام کرد: سرمایه‌گذاری مشترک ۱۰میلیون تنی فولاد در چابهار متوقف نشده است/ توسعه صادرات، جزء برنامه اصلی شرکت گل‌گهر است

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: توجه به بازارهای منطقه به خصوص عمان، عراق و سوریه به طور جدی در دستورکار قرار دارد، به طوری که این شرکت آماده تامین آهن اسفنجی در عمان است‌. به گزارش اخبار آزاد مناطق، ناصر تقی‌زاده در این باره گفت: می توانیم از ظرفیت ۴.۵میلیون تنی آهن اسفنجی […]

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: توجه به بازارهای منطقه به خصوص عمان، عراق و سوریه به طور جدی در دستورکار قرار دارد، به طوری که این شرکت آماده تامین آهن اسفنجی در عمان است‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ناصر تقی‌زاده در این باره گفت: می توانیم از ظرفیت ۴.۵میلیون تنی آهن اسفنجی در گل‌گهر در بازارهای صادراتی استفاده کنیم.

وی گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر آمادگی خود را برای صادرات ۷۰۰هزار تن میلگرد به عراق و سوریه اعلام می‌کند و در صورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب آماده سرمایه‌گذاری فولادی در این کشورها هستیم.

تقی‌زاده در ادامه تصریح کرد: سرمایه‌گذاری مشترک ۱۰میلیون تنی فولاد در چابهار با سه شرکت گل‌گهر، چادرملو و فولاد مبارکه اصفهان متوقف نشده است و اقدامات مطالعاتی در حال انجام است.

تقی‌زاده افزود: برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری برون‌مرزی باید به طور جدی از سوی شرکت‌های معدنی و فولادی در دستورکار قرار گیرد. در این راستا گل‌گهر آماده همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در سایر کشورها در بخش معدن و صنایع معدنی است.

وی تصریح کرد: توسعه صادرات جزء برنامه اصلی شرکت گل‌گهر است، اما دولت باید تضمین‌های لازم را درخصوص سرعت‌بخشی به صادرات پایدار فولاد و محصولات معدنی در بنگاه‌های خصوصی را بدهد تا آسودگی خاطر در این حوزه ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر افزود: تضمین پایدار صادرات محصولات فولادی و معدنی از سوی دولت به بنگاه‌ها سبب می‌شود تا شرکت‌های فولادی نسبت به تداوم قراردادهای بلندمدت اقدام کنند.