انتخاب مدیر ژئوپارک جهانی قشم به عنوان نائب رئیس کمیته ملی علوم زمین و ژئوپارک‌های کمیسیون ملی یونسکو

در آخرین جلسه کمیته ملی علوم زمین و ژئوپارک‌های کمیسیون ملی یونسکو ایران، مهندس علیرضا امری‌کاظمی، مدیر ژئوپارک جهانی قشم با کسب اکثریت مطلق آراء، به عنوان نائب رئیس کمیته در بخش ژئوپارک‌ها انتخاب شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: کمیسیون ملی یونسکو نهاد رسمی رابط دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان جهانی یونسکو است که گروه‌های مختلف تخصصی دارد و این گروه‌ها شامل کمیته‌های گوناگون می‌شوند که یکی از این کمیته‌ها، کمیته ملی علوم زمین و ژئوپارک‌ها است.

علیرضا امری‌کاظمی درباره ترکیب کمیته ملی علوم زمین و ژئوپارک‌های کمیسیون ملی یونسکو، تصریح کرد: در ایران تمام سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مرتبط با موضوعات علوم زمین و ژئوپارک‌ها، عضو این کمیته هستند و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و معاون وزیر صمت، ریاست این کمیته را عهده‌دار است.

وی اضافه کرد: وظیفه کمیته علوم زمین و ژئوپارک‌های کمیسیون ملی یونسکو ایران، نظارت، بررسی، همکاری و توسعه بحث ژئوپارک‌ها در مناطق مختلف کشور است و این کمیته مسئول ارسال پرونده‌های ایران به یونسکو برای ثبت جهانی است و در آینده کلیه بحث‌های مربوط به ژئوپارک‌های ملی در این کمیته مطرح و بررسی می‌شود.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم درباره اهمیت عضویت در این کمیته، تاکید کرد: حضور یک نماینده از سازمان منطقه آزاد قشم و ژئوپارک جهانی قشم به عنوان نائب رئیس در این کمیته می‌تواند نقش راهبری و محوری سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه ژئوپارک‌های ایران و منطقه را تثبیت کند.

گفتنی است، در آخرین جلسه کمیته ملی علوم زمین و ژئوپارک‌های کمیسیون ملی یونسکو ایران، دستور جلسه انتخاب هیات رئیسه کمیته بود که با رای‌گیری صورت گرفته از اعضای این کمیته در مورد نائب رئیس در بخش  علوم زمین، دکتر قربانی و در بخش ژئوپارک‌ها، مهندس امری‌کاظمی با اکثریت مطلق آراء انتخاب شدند.