مرکز عملیات اضطراری در شهر فرودگاهی امام‌(ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

اولین جلسه ستاد مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با حضور شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران این وزارتخانه، علی رستمی ریاست هیات مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره)، مدیران و نمایندگان شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. به گزارش اخبار […]

اولین جلسه ستاد مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با حضور شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران این وزارتخانه، علی رستمی ریاست هیات مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره)، مدیران و نمایندگان شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) در این جلسه با اشاره به جایگاه مدیریت بحران در صنعت هوایی گفت: مرکز عملیات اضطراری در حوزه هوایی جایگاه مشخص دارد. این مرکز در شرکت فرودگاه‌ها تشکیل شده و در شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) نیز در حال شکل گیری است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

علی رستمی ادامه داد: وجود تفاهم‌نامه‌ها برای مواقع بحرانی ضروری است. ارگان‌های مختلفی در هنگام عملیات در بحران حضور دارند و باید با هم هماهنگ باشند؛ به عنوان مثال تجهیزات در انبارهای مختلف وجود دارد، اما مشخص نیست که در اختیار کدام ارگان‌ها است و هنگام بحران، این مشکل مسئله‌ساز می‌شود.

رستمی افزود: آمادگی باید ایجاد شود و استمرار داشته باشد. جلسات باید در ستاد تکرار شود تا اعضا آمادگی داشته باشند. در صف‌ها نیز آمادگی از طریق اجرای مانورها حفظ می‌شود.