سرپرست اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

مشمولیت ۷۴۳کارگر ارس جهت دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا

سرپرست اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس گفت: 743نفر از کارگران محدوده منطقه آزاد ارس مشمول دریافت بیمه بیکاری حاصل از کرونا شدند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، هدایت بایرام‌زاده افزود: بعد از پالایش اطلاعات کارگران متقاضی استفاده از بیمه بیکاری در ارس و در راستای حمایت از کارگران آسیب‌دیده از بحران کرونا از تعطیلی هتل‌ها، مهمانسراها، صنایع تولیدی و پوشاک، ۷۴۳نفر مشمول دریافت این بیمه شدند.

وی اظهار کرد: همچنین ۲۵۰خانواده کارگری در دو مرحله در راستای حمایت از کارگران آسیب‌دیده از کرونا از بسته‌های معیشتی پویش معیشت و سلامت ارس بهره‌مند شدند.

بایرام‌زاده، از تخفیف ۵۰درصدی صدور مجوز مشاغل وابسته به اداره کار خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری، بنا به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، کلیه مجوز و صلاحیت‌های صادره از سوی اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ارس ارس ازجمله صلاحیت پیمانکاران، شرکت‌های خدماتی، کاریابی‌ها و… به علت وضعیت حاصل از شیوع کرونا تا پایان سال از تخفیف ۵۰درصدی برخوردار می‌باشند.

سرپرست اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه یادآور شد: تا پایان سال‌۹۹ نیازی به مراجعه حضوری مقرری بگیران بیمه بیکاری جهت حضور غیاب نیست.

گفتنی است، بازدید دوره‌ای مشترک بازرس اداره کار منطقه آزاد ارس و کارشناس بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا از شرکت‌ها و کارگاه‌های محدوده ارس جهت بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گندزدایی سطوح و تهیه ماسک برای کارگران، حمایت از کارگران مبتلا به بیماری کرونا جهت استفاده از مرخصی توافقی تا بهبودی کامل و جلوگیری از اخراج آنان و الکترونیکی کردن کلیه امورات و فرآیندهای صدور پروانه اقامت، اشتغال و… اتباع خارجی، از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ارس از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون می‌باشد.