همزمان با روز ملی صادرات؛

مشوق‌های صادراتی جدید سازمان منطقه آزاد ماکو رونمایی شد

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو از ارائه مشوق‌های صادراتی جدید برای فعالین اقتصادی و صادرکنندگان منطقه خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ابراهیم جلیلی با اشاره به ارائه تخفیف در هزینه‌های لجستیکی (انبارداری، تخلیه و بارگیری و…) به منظور تشویق و تسهیل صادرات گفت: علاوه بر آن، پرداخت کمک هزینه اعزام هیات‌های تجاری-‌بازاریابی در حوزه صادرات و تجارت بین‌الملل و پرداخت کمک هزینه پذیرش هیات‌های تجاری-‌سرمایه‌گذاری ازجمله مشوق‌های صادراتی منطقه آزاد ماکو است.

وی افزود: پرداخت کمک هزینه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی معتبر خارج از کشور و نمایشگاه‌های اختصاصی در بازارهای هدف به منظور بازاریابی و حضور در بازارهای جهانی از دیگر مشوق‌های صادراتی در منطقه آزاد ماکو است.

جلیلی از پرداخت کمک هزینه کارمزد و حق صدور بیمه صدور ضمانت‌نامه و بیمه‌های اعتبار صادراتی نیز خبر داد و اظهار داشت:‌ کمک هزینه ثبت علائم و نام تجاری کالا و خدمات ایرانی در بازارهای هدف نیز پرداخت می‌شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو از پرداخت کمک هزینه برای تبلیغات، بازاریابی،‌ اطلاع‌رسانی، مشاوره،‌ آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه صادرات نیز به عنوان دیگر مشوق‌های صادراتی نام برد و تصریح کرد: کمک هزینه راه‌اندازی پایگاه اینترنتی برای انجام فعالیت‌های بازاریابی، عرضه و شناساندن محصولات تولیدی منطقه نیز برای صادرکنندگان پرداخت می‌شود.

گفتنی است؛ در ۶ماهه نخست سال جاری ۲۹میلیون دلار صادرات از منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است.