استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

مشکلات سرمایه‌گذاران و تجار افغانستان در ایران مرتفع می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات اقامت و تردد تجار کشورهای مختلف ازجمله افغانستان در ایران به زودی از سوی دولت مرتفع می‌شود تا بتوانند با خیال راحت امور خود را انجام دهند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، احمدعلی موهبتی در نشست بررسی مسائل و مشکلات تجار مقیم منطقه آزاد چابهار با حضور والی ولایت نیمروز افغانستان افزود: تلاش می‌کنیم مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران را در زمینه‌های مختلف برطرف کرده و روابط سیاسی و اقتصادی را توسعه دهیم.

موهبتی با اشاره به برداشتن مرزهای فیزیکی، گفت: نگاه ایران به کشورهای پاکستان و افغانستان ویژه است و باید همسایگان از همدیگر سود ببرند تا امنیت پایدار را شاهد باشیم.

او با بیان اینکه تمام مشکلات با گفت‌وگو مرتفع و ارتباط مردم و مسئولان ایران و افغانستان بیشتر می‌شود، گفت: چابهار برای افغانستان مفید و موثر است و می‌تواند این کشور را به دنیا معرفی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان بر ایجاد بندر خشک در افغانستان تاکید کرد و افزود: حل مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان ادامه داد: طرح بندر خشک و تجاری و حضور بیشتر تجار افغان در چابهار مورد توجه است و باید تجار افغانستان ابتدا در چابهار سود ببرند و بعد برای اشتغال و تولید و توسعه گام بر دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه چابهار متعلق به همه کشورهاست و می‌تواند به همه نفع‌رسانی کند، تصریح کرد: ۲بندر چابهار ایران و گوادر پاکستان مکمل یکدیگر هستند و هیچگاه رقیب همدیگر نیستند.

موهبتی افزود: بسیاری از مشکلات با تغییر نگاه‌ها مرتفع می‌شود و باید برای رفع همه مشکلات مسئولان مختلف تلاش کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سفر مقامات مختلف کشور به چابهار مشکلات سرمایه‌گذاران در زمینه‌های عدم پرداخت مالیات، اقامت بلندمدت و تردد مطرح شده و در مرحله پیگیری و مرتفع شدن است.