معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

مطالعات احداث شهرک صنعتی مشترک ماکو-ترکیه انجام شد

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ به منظور تقویت روابط با همسایگان، برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و در حوزه صنعت مطالعات احداث شهرک صنعتی مشترک ایران-‌ترکیه در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، فرزاد بازیار افزود: از طریق این شهرک، علاوه برای هم‌افزایی توانمندی دو طرف؛ امکان سرمایه‌گذاری‌های مشترک […]

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ به منظور تقویت روابط با همسایگان، برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و در حوزه صنعت مطالعات احداث شهرک صنعتی مشترک ایران-‌ترکیه در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، فرزاد بازیار افزود: از طریق این شهرک، علاوه برای هم‌افزایی توانمندی دو طرف؛ امکان سرمایه‌گذاری‌های مشترک افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های گردشگری و معدنی نیز برنامه‌های متفاوت توسط واحدهای مربوطه صورت گرفته است، گفت: مرمت بیشتر آثار و بناهای تاریخی نیز امسال به پایان می‌رسد.

بازیار درخصوص جانمایی طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز گفت: براساس آمار ثبت شده در پایگاه اطلاعات جغرافیایی این سازمان، از مجموع درخواست‌های ارسالی از ابتدای سال‌۹۷ تا پایان اردیبهشت‌۹۸ تعداد ۲۶۱درخواست توسط معاونت عمرانی این سازمان مورد بررسی و جانمایی قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: از لحاظ نوع فعالیت، ۲۹درصد مربوط به بخش معدن، ۲۲درصد صنعت، ۱۸درصد کشاورزی، ۱۷درصد دامپروری و شیلات، ۱۰درصد گردشگری و خدماتی، ۴درصد لجستیک و انبارداری را شامل می‌شود که ۱۰درصد از این میزان مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی و ۹۰درصد مابقی داخلی بوده است.

بازیار درخصوص روند تکمیل ساختمان‌های جانبی فرودگاه ماکو نیز افزود: در حال حاضر در بخش عوامل میدان پروازی، ترمینال، برج مراقبت، تکنیکال بلاک، برج‌های نوری اپرون، ساختمان‌VIP/CIP، ساختمان ایمنی زمینی و آتش‌نشانی، هواشناسی و ساختمان‌های نیروی انتظامی و حفاظت پرواز (سپاه) به عنوان فرودگاه قابل بهره‌برداری کام  تکمیل می‌باشد و مجوز مرز هوایی نیز اخذ شده است.

وی تصریح کرد: صرفا نواقص مربوط با تاسیسات زیربنایی و محوطه‌سازی بوده که محوطه‌سازی تاکنون ۷۰درصد پیشرفت و تاسیسات زیربنایی ۸۰درصد پیشرفت دارد که مطابق با برنامه‌های زمان‌بندی جبرانی، تا پایان فصل کاری سال جاری به اتمام خواهند رسید.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه فرودگاه‌ها، مولتی پروژه بوده و دائم در حال گسترش هستند، گفت: فرودگاه ماکو نیز از این موضوع مستثنی نیست.

بازیار در پایان گفت: این سازمان نیز در صورت نیاز و دارا بودن توجیه اقتصادی با توجه به نهایی شدن طراحی روشنایی باند پرواز، کارگو، سیستم سوخت‌رسانی و… نسبت به اجرای مرحله‌ای موارد مذکور اقدام خواهد نمود و در صورت دارا بودن توجیه اقتصادی طراحی شهرک فرودگاهی نیز در دستورکار این سازمان قرار خواهد گرفت.