معصومه آقاپورعلیشاهی: مناطق آزاد به تولید بنگاه های اقتصادی رونق می بخشند

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فواید و فرصت های به وجود آمده از قبال تاسیس مناطق آزاد در کشور،گفت:مناطق آزاد می توانند بسترمناسبی را برای مشاغل مختلف ایجاد کرده و به تولید بنگاه های اقتصادی رونق ببخشند. به گزارش خبرگزاری خانه ملت،برنامه “گفت و گوی اجتماعی”رادیو گفتگو با موضوع “بررسی تحلیل و آسیب شناسی […]

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فواید و فرصت های به وجود آمده از قبال تاسیس مناطق آزاد در کشور،گفت:مناطق آزاد می توانند بسترمناسبی را برای مشاغل مختلف ایجاد کرده و به تولید بنگاه های اقتصادی رونق ببخشند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،برنامه “گفت و گوی اجتماعی”رادیو گفتگو با موضوع “بررسی تحلیل و آسیب شناسی تاثیرات اجتماعی مناطق آزاد تجاری”با حضور  معصومه آقاپورعلیشاهی (عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی) و علی اکبر عسگری (کارشناس مسائل اجتماعی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه معصومه آقاپورعلیشاهی با اشاره به فواید و فرصت های به وجود آمده از قبال تاسیس مناطق آزاد در کشور، گفت: مناطق آزاد می توانند بستر مناسبی را برای مشاغل مختلف ایجاد کرده و به تولید بنگاه های اقتصادی رونق ببخشند.

وی همچنین در ادامه افزود: بدون شک فرصت های ایجاد شده در مناطق آزاد می تواند آسیب های منحصر به خود را نیز داشته باشد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین موجود در حوزه ی مناطق آزاد کشور، عنوان کرد: متاسفانه امروزه قوانین مناطق آزاد در حوزه های مختلف دارای نواقص بسیاری هستند، در حالی که امید است با مذاکره بیشتر با کارشناسان امر اصلاحیه های مطلوب به این قوانین ورود پیدا کند.

در ادامه  برنامه “گفت و گوی اجتماعی” از شبکه رادیویی گفت وگو علی اکبر عسگری با اشاره به این که اقتصاد و درآمد بسیاری از مناطق آزاد در کشور دورن زا نبوده و نفعی را شامل حال مردم آن منطقه نکرده است،گفت: مناطق آزاد کشور همواره بدون توجه به مردم منطقه ی خود تمامی نفع خود را به تجار و مسئولانی رسانده است که در آن منطقه مشغول به فعالیت بوده اند.

وی همچنین در ادامه افزود: درآمدهای مناطق آزاد در کشور همواره بیشترین نفع خود را به بالانشین های کشور داشته است.