مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت:

مناطق ویژه اقتصادی ظرفیتی مناسب جهت حضور سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند. سرمایه‌گذاران باید از مشوق‌ها و معافیت‌ مالیاتی و گمرکی در مناطق ویژه اقتصادی بهره بیشتری ببرند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز و افتتاح و گلنگ‌زنی طرح‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی در جمع خبرنگاران افزود: هم‌اینک ۳۲منطقه ویژه اقتصادی در کشور فعال است و افزون‌بر ۲هزار و ۵۰۰واحد صنعتی در این مجموعه‌ها فعالیت دارند.

وی ادامه داد: مناطق ویژه اقتصادی مکان مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی است. به دنبال این هستیم تا مقدمات و تمهیدات لازم را اتخاذ کنیم تا سرمایه‌گذاران با سهولت بیشتری در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند.

مشاور رئیس‌جمهور بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی شیراز یکی از بهترین مناطق ویژه اقتصادی کشور است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود. حدود ۲۵۰واحد تولیدی-‌صنعتی در این مجموعه مستقر است که از این تعداد، حدود ۹۰واحد فعال و مابقی نیز درحال توسعه فعالیت‌های خود برای ورود به چرخه تولید هستند.

سعید محمد گفت: با توجه به مشوق‌هایی که در حوزه معافیت مالیاتی و گمرکی و سایر خدماتی که به سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی شیراز ارائه می‌شود، انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران داخلی نگاه ویژه‌تری به این منطقه داشته باشند و طی سال‌های آتی شاهد توسعه بیشتر این منطقه باشیم.

وی افزود: ارائه مشوق‌هایی همچون معافیت‌های مالیاتی و گمرکی کمک می‌کند تا قیمت تمام‌شده تولید برای سرمایه‌گذاران بسیار کاهش یابد و شرایط قابل رقابت باشد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: واحدهای نوپا نیازمند این مشوق‌ها هستند و این مشوق‌ها نیز زمان‌دار است و وقتی یک واحد توانمند شد و به مرحله تولید رسید، آن مشوق‌ها آرام‌آرام برداشته خواهد شد و می‌تواند به شکل جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر فعالیت کند.

سعید محمد، درخصوص برگزاری نشست مدیران مناطق ویژه اقتصادی سراسر کشور در منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم گفت: در نشست امروز مسائل و مشکلات سایر مناطق ویژه اقتصادی، به‌ویژه راهکارهای تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی» در این مناطق بررسی شد.

گفتنی است، در سفر یک روزه مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی به منطقه ویژه اقتصادی شیراز، کلنگ احداث واحد تولیدی شایان دیزل تولید‌کننده کامیونت به زمین زده شد و شرکت سرمایه‌گذاری سپهر بسپار مهر تولید‌کننده کیسه بافته شده ساده و کیسه لمینت هم به بهره‌برداری رسید.