برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی ورزش‌های المپیکی «میپا» در منطقه آزاد اروند:

منطقه آزاد اروند، پرچمدار حمایت از ورزشکاران در میان مناطق آزاد

استعدادیابی در لغت به معنای «ظرفیت دستیابی به موفقیت» تعریف شده است، در واقع در فرآیند استعدادیابی تلاش می‌شود از طریق سنجش ویژگی‌های جسمانی، روانی، تکنیکی و اجتماعی، عملکرد ورزشکار در آینده پیش‌بینی شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، کارشناسان و مسئولان ورزشی تبدیل یک فرد به قهرمان در رشته ورزشی را نتیجه انجام یکسری کارها و اقدامات زیرساختی می‌دانند که استعدادیابی و بررسی توانایی ورزشی فرد در دوران کودکی و نوجوانی نمونه‌ای از این کارها است.

در واقع ورزش حیطه‌های اثرگذاری فراوانی دارد که شامل تاثیر در اجتماعی شدن، تاثیر در شخصیت، تاثیر در اخلاق و حقوق دیگران، کاهش افسردگی و اضطراب، پر کردن اوقات فراغت و تفریحات سالم، تاثیر بر فرهنگ، تاثیر بر حافظه، زندگی اجتماعی و خصوصیات اخلاقی خوب و رشد و تکامل برای یک زندگی سالم و آیده‌آل را شامل می‌شود.

برنامه‌ریزی برای توزیع مناسب و کارشناسی شده کودکان و نونهالان به رشته‌های ورزشی می‌تواند زمینه‌ای را فراهم بیاورد تا قهرمانانی در رشته‌های ورزشی المپیکی در کشور خصوصا منطقه آزاد اروند تربیت شوند؛ سوق دادن افراد مستعد در رشته‌های ورزشی به حضور در باشگاه‌ها و تمرین زیر نظر مربیان، بستری است که برای پرورش قهرمان نیاز است.

از این رو توجه به فرهنگ، رشد فرهنگی اجتماعی و شخصیت نوجوانان از مسائل مهم و اساسی است که معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به گونه‌ای اثرگذار، مدون و برنامه‌ریزی شده در حال تلاش جهت گسترش این موضع در سطح منطقه آزاد اروند و توسعه و گسترش ورزش‌های المپیکی جهت شرکت در میادین ورزشی جهانی و بین‌المللی می‌باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از حضور بیش از ۱۰۰۰ورزشکار در افتتاحیه نخستین جشنواره استعدادیابی ورزش های المپیکی «میپا» خبر داد.

قدرت‌اله طمیمیان افزود: جشنواره ورزشی و استعدایابی میپا برای نخستین بار با حضور و همکاری بخش خصوصی در ۵رشته ورزشی المپیکی و پر مدال در فصل اول طراحی و اجرا گردید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در فصل نخست این جشنواره، ۵رشته ورزشی حضور داشتند و در دوره دوم به امید خدا در دی‌ماه، ۵رشته دیگر حضور خواهند داشت.

 

جشنواره میپا با حضور بیش از ۱۰۰۰ورزشکار

وی گفت: جشنواره میپا با حضور بیش از ۱۰۰۰ورزشکار به مدت ۱۰روز در رشته‌های فوتسال، شنا، ژیمناستیک، کاراته، تکواندو و والیبال در رده‌های سنی زیر ۱۴سال در سالن کوثر آبادان، ژیمناستیک و ولیعصر(عج) در حال برگزار است.

طمیمیان ادامه داد: روزهای گذشته فراخوان ثبت‌نام ورزشکاران در این جشنواره به خوبی اطلاع‌رسانی شد و شرایط حضور متقاضیان در این جشنواره برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام گردید. همچنین آیین افتتاحیه این جشنواره یکم تیرماه‌۱۳۹۸ با حضور ورزشکاران و مسئولین محلی در سالن کوثر آبادان برگزار شد.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، هدف از برگزاری این جشنواره کشف و پرورش استعدادهای ورزشی منطقه و ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت بخش خصوصی در ورزش می‌باشد.

وی اظهار داشت: باشگاه میهن‌یار اروند با مدیریت آقای وشاحی در بخش خصوصی و همکاری تنگاتنگ با هیات‌های ورزشی منطقه در رشته‌های پر مدال المپیکی مثل، فوتبال  والیبال، کاراته، تکواندو، ژیمناستیک، شنا، بسکتبال علاوه بر برگزاری مسابقات ورزشی در رده سنی زیر ۱۴سال با همکاری موسسه ایده‌مان و موسسه بین‌المللی استعدادیابی ایساک که از معدود متخصصین آن در ایران، در منطقه آزاد یک نفر حضور دارند (محمودصفی آبادی، مدیر موسسه ایده‌مان)، به پیکرسنجی و استعدادیابی علمی این ورزشکاران می‌پردازند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان اظهار کرد: این جشنواره با حمایت اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند و ‌بخش خصوصی برگزار گردید.