سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت:

منطقه آزاد اروند، پیشگام در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سازمان تجاری-صنعتی منطقه آزاد اروند در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی، ساختمان مرکزی (قدیم) این سازمان را جهت بستری بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشگی آبادان قرار می‌دهد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حسین گروسی ضمن آرزوی روند کاهشی ابتلا و بستری بیماران کرونایی در منطقه و رخت بربستن این بیماری منحوس از کشور، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد اروند در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود تاکنون مبلغی حدود ۱۰۰میلیارد تومان جهت کمک به تجهیز و راه‌اندازی بخش‌های درمانی و بیمارستانی در منطقه تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه هیچ سازمانی در این خصوص تا این حد پیشرو نبوده است، افزود: فکر نمی‌کنم هیچ ارگانی چنین خدماتی را تاکنون ارائه کرده باشد. ما در راستای جذب سرمایه‌گذار و توریست به دنبال این بوده و هستیم که اروند تبدیل به قطب و مرجع سلامت برای جنوب عراق که جمعیتی بالغ بر ۸میلیون نفر دارد و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس شود.

گروسی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که این ترددها به دلیل شیوع بیماری کرونا کمتر و کسب و کارها تعطیل شده است؛ پس هر چقدر که بتوانیم در مبحث سلامت هزینه کنیم، افزایش درآمدها و رونق کسب و کار را نیز خواهیم داشت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سازمان منطقه آزاد اروند علاوه بر هزینه‌هایی که تا به امروز در زمینه سلامت داشته است، ساختمان قدیم این سازمان که می‌تواند بیش از ۵۰۰میلیارد تومان برای منطقه ارزش داشته باشد را جهت بستری بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار داده است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که اروند را به عنوان شهر سلامت پایلوتی برای جذب کسانی که به دنبال توریسم درمانی هستند، نماییم. به همین دلیل در سوم خردادماه سال جاری که وزیر محترم بهداشت و درمان در منطقه حضور داشتند، پیشنهاد دادم که به ما اجازه داده شود حداقل هر نوبت ۲۰۰هزار دوز واکسن جهت ایمن سازی مردم وارد منطقه کنیم.

گروسی در ادامه تصریح کرد: اگر تمام مردم منطقه واکسینه شوند، می‌توان اروند را به عنوان شهر سلامت معرفی کرده و انواع واکسن‌های داخلی و خارجی را وارد کنیم تا از اقصی نقاط کشور و همچنین کشورهای همسایه بتوانند برای دریافت واکسن به منطقه آزاد اروند سفر کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در پایان تاکید کرد: منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی اروند اگر چه وظیفه تجاری و اقتصادی دارد، اما در راستای مسئولیت‌های اجتماعی همیشه پیشگام بوده و امیدوارم همه سازمان‌ها و مجموعه‌ها در این خصوص به وظایفشان عمل کنند تا همه با هم بتوانیم در مسیرحل بحرانی که ایجاد شده، گام برداریم.