معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد:

منطقه آزاد اروند خارج از چارچوب قانون هزینه نمی‌کند

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند با حضور در برنامه بازتاب شبکه آبادان، با شفاف‌سازی هزینه‌ها و درآمد‌های این منطقه از سال‌٩٢ تا پایان سال‌۹۸، گفت: در مجموع سه هزار و ۱۰۲میلیارد تومان در این سال‌ها درآمد داشته‌ایم که در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سروش شریفی اظهار داشت: کمتر از ۳۰درصد از این درآمدها، صرف هزینه‌های جاری منطقه شده است.

وی همچنین از نظارت دقیق بر نحوه هزینه‌کرد سازمان منطقه آزاد اروند گفت و اینکه این منطقه نمی‌تواند خارج از چارچوب قانون درآمدی را هزینه کند.

شریفی در پاسخ به چرایی دوگانگی حاکمیتی در منطقه تاکید کرد: دوگانگی حاکمیتی در منطقه ناشی از عملی نشدن مصوبه اختصاص بودجه در ردیف ملی است، بدین ترتیب که برای قطع نشدن بودجه ملی دستگاه‌های مستقر در آبادان و خرمشهر، از اهرم حاکمیت برای سایر ارگان‌ها استفاده کردیم تا بودجه ملی آنها همچنان برقرار باشد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند، امنیت، توسعه زیرساخت‌ها، عمران شهری و روستایی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، ورزش، فرهنگ، امور اجتماعی و… را بخشی از حوزه‌های هزینه‌کرد سازمان منطقه آزاد اروند خواند و تصریح نمود: با توجه به درآمد‌های ناکافی این سازمان، برای پاسخگویی به تمامی نیازهای منطقه به عزمی ملی برای دریافت اعتبارات فراتر نیاز داریم.