با امضاء تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه محقق شد:

منطقه آزاد انزلی، پایلوت استفاده از سفرکارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

با حضور عیسی فرهادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و سیدسعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تفاهم‌نامه همکاری میان دو مجموعه منعقد گردید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در آیین امضای تفاهم نامه اظهار داشت: طراحی و صدور انواع کارت‌های بانکی و ‌سفرکارت بانکی در صدر همکاری‌های دوجانبه فی مابین قرار دارد.

عیسی فرهادی تصریح کرد: از سرمایه‌های کشور باید در جهت رفع مشکلات مردم بهره گرفت؛ این سرمایه‌ها نوید‌بخش اشتغال و توسعه هستند و بهترین مکان برای نگهداری این سرمایه‌ها، بانک‌ها می‌باشند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه جهت توسعه همکاری‌های مشترک در چهارچوب مقررات قانونی، استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متقابل به منظور توسعه همکاری‌های مشترک و تامین منابع مالی لازم در راستای ارائه خدمات تفریحی، مسافرتی در منطقه آزاد انزلی در چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌های جاری مناطق آزاد به امضاء رسید.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: تقویت همکاری جهت هدایت و تبلیغ فعالیت‌های حوزه گردشگری و استفاده از خدمات تفریحی و مسافرتی طبق فعالیت‌های قانونی سازمان‌های مناطق آزاد در این تفاهم‌نامه لحاظ شده است.

فرهادی اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بسیاری دارد که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، می‌توان تحول مطلوبی در بخش‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد نمود.

وی در ادامه، عملکرد یک‌ماهه بندر کاسپین را بسیار رضایت‌بخش عنوان کرد و گفت: سال گذشته در بندر کاسپین ۶۰۰هزار تن کالا تخلیه و بارگیری شد و هدفگذاری امسال این بندر، دستیابی به جابه‌جایی یک میلیون تن کالا است.

فرهادی اضافه کرد: در صورت تکمیل خط آهن رشت-کاسپین و اتصال راه‌آهن به مجتمع بندری کاسپین و راه‌اندازی کریدور شمال-‌جنوب، در نخستین مرحله همکاری با کشور روسیه قادر خواهیم بود بالغ‌بر ۱۵میلیون تن بار را از این مسیر ترانزیت کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان تصریح کرد: این مسیر، بندر کاسپین را به جنوب غرب آسیا متصل کرده و این بندر را به بندری بین‌المللی تبدیل خواهد نمود.

شایان ذکر است، سیدسعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم، امضای تفاهم‌نامه مزبور را، سرآغازی برای همکاری‌های دوجانبه با منطقه آزاد انزلی و سایر مناطق آزاد کشور دانست.